Z kraju 2 lutego 2012

Polska piłka w oczach mediów

Choć Lech Poznań w minionym roku był najbardziej medialnym klubem, to wkrótce może się to zmienić. Od pół roku liderem rankingu jest kto inny.

Pierwsza połowa roku bezsprzecznie należała do "Kolejorza". Od stycznia do maja drużyna budziła największenie zainteresowanie mediów. Wypracowana przewaga była tak spora, że pozwoliła na ostateczny triumf w ujęciu rocznym.

Hegemonię podopiecznych Jose Marii Bakero przerwała w czerwcu Polonia Warszawa, a od lipca do końca minionego roku na tapecie była Wisła Kraków. Krakowski klub szczyt osiągnął w trakcie walki o europejskie puchary (w sierpniu pojawiło się na ten temat 4,1 tysięcy publikacji).

– Medialność klubu to jeden z najistotniejszych czynników, dzięki któremu zarabiają jego sponsorzy. Szum wokół klubu wzmaga zainteresowanie i wpływa na popularność, która przekłada się na wartość marki promowaną przez dany zespół – mówi Tomasz Majka, analityk "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Patrząc na ogólne statystyki, Lech Poznań był tematem 29,9 tysięcy publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie. Wisła zanotowała 29,5 tys., a Legia Warszawa 27,6 tysięcy.