Polska piłka w oczach mediów
Pierwsza połowa roku bezsprzecznie należała do "Kolejorza". Od stycznia do maja drużyna budziła największenie zainteresowanie mediów. Wypracowana przewaga była tak spora, że pozwoliła na ostateczny triumf w ujęciu rocznym.
Hegemonię podopiecznych Jose Marii Bakero przerwała w czerwcu Polonia Warszawa, a od lipca do końca minionego roku na tapecie była Wisła Kraków. Krakowski klub szczyt osiągnął w trakcie walki o europejskie puchary (w sierpniu pojawiło się na ten temat 4,1 tysięcy publikacji).
– Medialność klubu to jeden z najistotniejszych czynników, dzięki któremu zarabiają jego sponsorzy. Szum wokół klubu wzmaga zainteresowanie i wpływa na popularność, która przekłada się na wartość marki promowaną przez dany zespół – mówi Tomasz Majka, analityk "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".
Patrząc na ogólne statystyki, Lech Poznań był tematem 29,9 tysięcy publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie. Wisła zanotowała 29,5 tys., a Legia Warszawa 27,6 tysięcy.