Z kraju 6 stycznia 2012

Ekstraklasa (nie) używa Facebooka

Tylko niektóre kluby potrafią wykorzystać Facebooka w kreowaniu swojego wizerunku - niestety to wciąż zdecydowanie za mało, a do tego \"nie tak jak trzeba\".

\"\"
Magazyn Press przygotował ranking kondycji klubowych profili na FB. Okzało się, że jest on równy kondycji polskiej piłki – oficjalne profile klubów zamiast kreować swój wizerunek, jedynie go odzwierciedlają.

Idea, aktywność na profilu, jakość treści, efektywność oraz związek między profilem a wizerunkiem klubu – były to kryteria, którymi posługiwali się autorzy rankingu. Najlepiej wypadły profile Lecha Poznań, Legii Warszawa i Wisły Kraków, które wyróżniły się zróżnicowaniem treści i inicjowaniem aktywności fanów.

Lech oprócz najlepszych ocen ma także najwięcej fanów – około 170 tysięcy osób. Co najbardziej przeszkadza w popularnych fanpage\’ach? Wszechobecne wulgaryzmy w wypowiedziach użytkowników, podawanie suchych informacji zamiast angażowania fanów w życie klubu oraz brak aktywności moderatorów.

Co ciekawe nie wszystkie kluby były brane pod uwagę w rankingu, ponieważ Widzew Łódź… nie ma swojego oficjalnego profilu.