Z kraju 13 lipca 2011

Jakie zdanie o Euro 2012 mają Polacy?

Dla 71 procent Polaków organizacja Euro 2012 w Polsce jest istotnym wydarzeniem. Polacy wierzą, że przyniesie to naszemu państwu same korzyści.

Pod koniec czerwca bieżącego roku Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, przeprowadził badania na grupie 1621 respondentów metodą CAWI. Ich celem było poznanie opinii Polaków na temat mistrzostw Europy 2012, na rok przed organizacją tej prestiżowej imprezy sportowej. Ankietowani wskazywali przede wszystkim, że organizacja imprezy piłkarskiej przyczyni się do rozwoju turystyki i infrastruktury lokalnej. Ponadto przyciągnie nowe inwestycje zagraniczne i  przyspieszy rozwój gospodarczy kraju.

Aż 67 proc. Polaków czuje się osobiście gospodarzem Euro 2012. Około 70 proc. Polaków uważa, że organizacja Euro 2012 wpłynie dobrze na samoocenę Polaków po mistrzostwach. Połowa rodaków sądzi, że będziemy umieli stworzyć pozytywną atmosferę dla kibiców. Euro 2012 wzbudza w nas głównie pozytywne emocje, gdzie przeważają zadowolenie (65 proc.), radość (57 proc.), duma (51 proc.) i podekscytowanie (48 proc.), choć nie brakuje również obaw związanych z organizacją imprezy (56 proc.).

Dla 70 proc. Polaków najatrakcyjniejszą formą kibicowania jest oglądanie spotkań – w pubach, w domu i na żywo na stadionach. 69 proc. natomiast deklaruje, że będzie oglądać rozgrywki w domu, 34 proc. wybierze się do pubów i klubów, a 16 proc. zainwestuje w akcesoria kibica.

Polacy cenią działania sponsorów – 55 proc. twierdzi, że to dobrze, że firmy angażują się w sponsorowanie sportu. Nieco gorzej obywatele Polski rozpoznają sponsorów mistrzostw – na poziomie znajomości spontanicznej najczęściej wskazywani są: Carlsberg (19 proc.), Coca-Cola (18 proc.), McDonald’s (14 proc.), Orange (11 proc.).

Ciekawostką jest, że prawie 30 proc. ankietowanych twierdzi, że sponsorzy powinni mieć realny wpływ na decyzje personalne np. wybór trenera.