Z kraju 19 listopada 2018

Ekstraklasa podsumowała rok z aplikacją

16 listopada minął rok od premiery oficjalnej aplikacji Ekstraklasy. Liga postanowiła podsumować ten okres.


„Nowy cyfrowy kanał rozgrywek stał się najlepiej ocenianą przez użytkowników oficjalną aplikacją ligową w Europie (…) Oceny wystawiane przez użytkowników systemu operacyjnego Android (4.5/5) pozwoliły wyprzedzić aplikacje takich lig jak Premier League, Bundesliga, Serie A czy Ligue 1.” – dowiadujemy się z komunikatu Ekstraklasy S.A.

– Jest to nasz autorski, a jednocześnie innowacyjny w skali europejskiej projekt, którego zazdroszczą nam inne ligi. To produkt, który nie tylko ma za zadanie promowanie rozgrywek, ale też będzie istotnym elementem naszego procesu sprzedaży praw mediowych w kolejnych latach. Aplikacja ta wpisuje się bowiem w trend „second screen experience” i pozwala na wzbogacanie transmisji telewizyjnej poprzez m.in. możliwość komentowania wydarzeń boiskowych, oceniania gry piłkarzy czy obserwowania statystyk na żywo. Planujemy jej systematyczny rozwój w kolejnych latach w oparciu o trendy z najbardziej rozwiniętych pod tym kątem rynków sportowych, a także nasze autorskie i innowacyjne rozwiązania – zapowiada prezes Ekstraklasy S.A., Marcin Animucki.

Przypomnijmy, że za aplikację odpowiada Ekstraklasa S.A. oraz firma 12player. Niebawem pojawią się w oprogramowaniu nowe rozwiązania, które umożliwią wprowadzenie elementu tzw. grywalizacji oraz dodatkowych materiałów wideo z rozgrywek.

Ekstraklasa nie ukrywa, że chce budować system dostarczania treści wideo w oparciu o technologię OTT, a aplikacja ma być jego podstawą. Co więcej, fani przebywający poza Polską mogą oglądać spotkana na żywo w aplikacji, a jest to możliwe dzięki kooperacji z Dailymotion.