Z kraju 1 grudnia 2011

Ekstraliga z nowym sponsorem tytularnym

Kibice żużla będą musieli przyzwyczaić się do nowej nazwy Ekstraligi. W związku z pozyskaniem sponsora tytularnego od nowego sezonu będzie to ENEA Ekstraliga.

\"\"
Dla Grupy ENEA czarny sport jest na naczelnym miejscu. W minionym sezonie można było zauważyć wiele aktywności. Najważniejsza była współpraca, jako sponsor generalny, z reprezentacją Polski, która w lipcu sięgnęła w Gorzowie Wielkopolskim po trzeci z rzędu Drużynowych Puchar Świata.

ENEA firmować ligę będzie przez następne trzy sezonu (2012, 2013 i 2014). Dla ligi to kolejny duży krok do profesjonalizacji rozgrywek, przede wszystkim pod kątem marketingowym.

W ramach kontraktu Grupa ENEA otrzyma pakiet reklamowy rozgrywek Ekstraligi, które w sezonie 2012 relacjonowane będą na antenach TVP Sport, a patronem medialnym rozgrywek będzie portal Onet.

Warto dodać, iż od sezonu 2012 w Ekstralidze będzie rywalizowało 10 zespołów. Do tej pory było ich 8.

– Naszym celem w sezonie 2011 było rozpoznanie potencjału sportu żużlowego dla wzmocnienia pozycji rynkowej marki ENEA. Udało nam się przeprowadzić kilka w naszej ocenie efektywnych działań, z których jesteśmy zadowoleni. Naszą ambicją jest rozwój polskiego żużla, stąd decyzja o rozpoczęciu współpracy z Ekstraligą żużlową i kontynuacja współpracy z reprezentacją Polski. Chcemy realnie przyczynić się do rozpropagowania tej dyscypliny w kraju, również poza ośrodkami żużlowymi, co nie będzie łatwe, ale jest możliwe, wymaga dobrych pomysłów, współpracy i konsekwencji w działaniu. Dzisiaj polski żużel potrzebuje wsparcia, które mu się należy, nie mamy w kraju drugiej dyscypliny, w której od lat odnosimy tak spektakularne sukcesy, to powód do dumy narodowej, który zamierzamy uświadomić Polakom – powiedział Paweł Oboda, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej ENEA SA.

– Cieszę się, że Grupa ENEA wybrała Polski Związek Motorowy oraz Ekstraligę żużlową jako partnerów strategicznych w obszarze marketingu sportowego. Jestem przekonany, że wejście tej firmy jako sponsora strategicznego najlepszej na świecie reprezentacji żużlowej, najlepszych zawodników i teraz najsilniejszej ligi żużlowej to słuszna decyzja. Wierzę, że współpraca rozpoczęta w sezonie 2011 przyniesie sponsorowi jak i rozgrywkom ligowym wymierne korzyści. Polski żużel jest dziś bardzo silny pod względem sportowym i mam nadzieję, że współpraca z takim sponsorem jak Grupa ENEA przyczyni się do jeszcze większej profesjonalizacji tego sportu. Wierzę, że wspólnie uda nam się wykreować produkt, którym zainteresowani będą kibice w całej Polsce – dodał prezes PZM – Andrzej Witkowski.

Dokładny plan działania poznamy w lutym 2012 roku na wspólnej konferencji prasowej z przedstawicielami Grupy ENEA, PZM i Ekstraligi Żużlowej. Wówczas również światło dzienne ujrzy nowy logotyp rozgrywek.