Z kraju 5 lipca 2016

Polska żyje piłką nożną

Jak informuje „Press”, transmisje spotkań reprezentacji uczestniczących w UEFA Euro 2016 były w Polsce dużo bardziej popularne niż w innych krajach regionu.


Każdy mecz z udziałem polskiej drużyny narodowej oznaczał przynajmniej 78-procentowy udział stacji, które go emitowały. Ostatnią rywalizację z Portugalią śledziło rekordowe 16 milionów widzów, a udziały sięgnęły 87 procent.

Te wyniki według analizy domu mediowego MEC przewyższają znacząco statystyki w innych państwach Europy Środkowo-Wschodniej, których kadry uczestniczyły w turnieju.

Dla porównania, w Czechach najwięcej fanów przyciągnął mecz z Hiszpanami. Jednak udziały wyniosły 51 procent. Spotkanie z Chorwatami to zaledwie 31 procent udziału w rynku.

Trochę lepiej wyglądało to na Słowacji. Tam najlepszy wynik osiągnięto przy okazji spotkania z Rosją – 54 procent. Ćwierćfinał z Niemcami to już jednak 47 procent.

Najlepiej, prócz Polski, wyglądało to na Węgrzech. Kilka razy przekroczono barierę 60 procent, a rekordowa była druga połowa spotkania z Portugalią (66 procent).