Z kraju 26 marca 2016

Spada oglądalność skoków

Brak sukcesów w skokach narciarskich powoduje spadek oglądalności transmisji na antenach Telewizji Polskiej. I to znaczący.


Zawody Pucharu Świata w sezonie 2015/16 przyciągnęły do TVP1 średnio 3,02 miliona fanów. To o ponad 300 tysięcy mniej niż przed rokiem.

Najlepszą oglądalność miały zawody w Zakopanem – 4,87 miliona kibiców (24 stycznia) i 4,51 miliona (23 stycznia). Na trzeciej lokacie konkurs w Bischofshofen w ramach Turnieju Czterech Skoczni – 3,84 miliona.

„Jedynka” zanotowała 24,7 procent udziałów w rynku w grupie ogólniej i 17,7 procent w komercyjnej 16-49. Szacunkowo, czyli według cennika i bez rabatów, zarobiono z reklam 25,22 miliona złotych.