Potencjał reklamowy Radwańskiej wzrósł
Marketingowa wartość jednej z najcenniejszych gwiazd polskiego sportu znacznie wzrosła – podsumowuje „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Polka wygrała wczoraj w Singapurze turniej WTA Finals. Wzięło w nim udział osiem najwyżej w tym roku sklasyfikowanych tenisistek świata, z wyjątkiem Sereny Williams. O sukcesie naszej tenisistki rozpisywały się wszystkie media. Najwięcej wzmianek odnotowano w internecie – 1,1 tys. materiałów, a następnie w źródłach radiowych – 0,2 tys., prasie – 0,1 tys. i telewizji – 0,1 tys.
Wykres 1. Liczba publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej w internecie, prasie i RTV w dniach 1-2.11.2015 r. w podziale na media
Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota, jaką sponsorzy Radwańskiej musieliby wydać, gdyby publikacje w prasie, radiu i TV były reklamą, wyniosła 8,8 mln złotych.
– Tak ogromny sukces sportowy, ale także medialny przełoży się na wartość marketingową sportsmenki. Popularność Radwańskiej mogą wykorzystać marki w celu budowania wizerunku oraz zwiększenia sprzedaży. Dla klientów naturalne działania promocyjne, takie jak np. zdjęcia z turnieju są zdecydowanie bardziej wiarygodne niż standardowa reklama, dlatego tak ważne dla brandów jest to, w czym występuje tenisistka, czy z jakich produktów korzysta – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Wykres 2. Liczba publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej w social media w dniach 31.10.-2.11.2015 r. do godz. 10.00