Z kraju 31 marca 2015

Nowy Włókniarz

Stowarzyszenie CKM Włókniarz Częstochowa zaprezentowało nową identyfikację wizualną, którą zaprojektował Jan Sętowski.


– Wszystkie chlubne elementy przeszłości klubu chcemy by wróciły w przyszłości. Wraz z nowym wizerunkiem chcemy odwołać się do najlepszych elementów przeszłości i wprowadzić w nową epokę. Warto zadać sobie pytanie czy chcemy używać starego logotypu spółki, które przy każdej sytuacji przypominałby o tej przykrej sytuacji. Naturalnym elementem dla nas było stworzenie nowego logotypu, który będzie nawiązywał do historycznych rozwiązań – przyznał Sętowski.

– Pierwszym z elementów prezentacji samego typu jest inspiracja i poszukiwania twórcze. Są to trochę, na pierwszy rzut oka, niegrające ze sobą elementy. Mamy tutaj plastron z literą "W", mamy logotyp Włókniarza chyba najmilej kojarzący się kibicom, czyli lew szykujący się do skoku z takim agresywnym wydźwiękiem. Kolory biały i zielony, które są podstawą Włókniarza oraz zgeometryzowaną formę lwa i geometrię jako sam zabieg – dodał twórca.

– Drugim elementem, który zainspirował mnie do stworzenia logotypu były znaki graficzne zespołów zagranicznych z różnych dyscyplin sportu. Z połączenia tych źródeł inspiracji powstał logotyp Włókniarza – dokończył.

Klub planuje zaprojektować także serię gadżetów oraz wystartować w najbliższym czasie z nową stroną internetową. W Częstochowie wiedzą również, iż czeka ich wiele pracy w mediach społecznościowych, a jednym z pierwszych kroków będzie powstanie oficjalnego konta na Instagramie i wzmożone działania na Facebooku.