Młodzi oglądają Ekstraklasę
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ekstraklasę SA rozgrywki przez nią prowadzone cieszą się dużym zainteresowaniem wśród młodych ludzi.

Fani w grupie wiekowej 13-24 mają o lidze zdanie więcej niż dobre. W tej grupie jest też większa rozpoznawalność marek sponsorów rozgrywek.
Aż 37 procent badanych uważa, że fakt sponsorowania Ekstraklasy przez daną markę, zachęca ich do zakupu produktów lub usług tej firmy.
W tym przedziale wiekowym można zaobserwować również większe zaangażowanie w śledzenie rozgrywek. 36 procent sympatyków z wymienionej grupy wiekowej twierdzi, że ogląda mecze na stadionach, zaś 44 procent w telewizji.
Także w grupie 13-24 wizerunek ligi jest lepszy. 72 procent badanych kojarzy ligę ze wspólnymi przeżyciami, a 68 procent wskazuje ją jako doskonałą rozrywkę, z kolei 69 procent łączy rozgrywki z silnymi emocjami sportowymi.
Jeżeli młody kibic ogląda ligę poza stadionem to najczęściej siada przed telewizorem z przyjaciółmi. Mowa o 45 procentach badanych. Co ciekawe, 13 procent śledzi rozgrywki w towarzystwie ojców. Aż 82 procent ogląda mecze w całości i na żywo.
Oczywiste jest, że ta grupa badanych chętnie sięga do internetu. Są aktywni w sieci w trakcie transmisji. 28 procent z nich dyskutuje na temat rywalizacji w mediach społecznościowych.