Z kraju 16 kwietnia 2014

Ruszyła wspólna kampania Ślęzy Wrocław i MPK Wrocław

Koszykarki Ślęzy Wrocław zostały ambasadorkami akcji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu.

Ślęza awansowała kilkanaście dni temu do Tauron Basket Ligi Kobiet. To dobry moment, aby wziąć udział w akcji "Są zasady w sporcie i transporcie". 15 kwietna na trasę wyjechał tramwaj, na którym widnieją sylwetki zawodniczek oraz hasła promujące kampanię.

Na pojeździe wymalowano hasła: „Pudło czy wsad do kosza”, „Na aucie czy w grze”, „Kontuzja czy gra na dobrej pozycji”, „Grzanie ławy czy zmiana”, „Gra na siebie czy asysta”. To pierwsze nawiązuje do wrzucania śmieci do kosza, kolejne związane jest z kulturą podróżowania i nie przeszkadzaniem innym pasażerom np. głośnym słuchaniem muzyki. Trzecie zachęca do trzymania się uchwytów, które zapewniają bezpieczeństwo, czwarte do ustępowania miejsca starszym i matkom z dziećmi, wreszcie piąte – pomocy osobom niepełnosprawnym.

Podopieczne Radosława Czerniaka w komplecie pojawiły się na placu Teatralnym we Wrocławiu, gdzie odbyła się „konferencja w tramwaju”.

– W tej akcji używamy wielu sloganów koszykarskich podanych w zabawnej formie. Chcemy, aby dotarły one 

do pasażerów i wywoływały uśmiech. Dlatego właśnie w taki trochę zabawny sposób chcemy namawiać ich do kulturalnych zachowań – mówi dyrektor działu marketingu Ślęzy, Piotr Zadumiński.


 

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na pożądane i niewłaściwe zachowania w komunikacji miejskiej związane z kulturą i bezpieczeństwem. Ambasadorkami są wrocławskie koszykarki. Te, wydawałoby się odległe dziedziny: koszykówka i komunikacja miejska, łączy wspólny mianownik. Jak się okazuje, jasne zasady i gra fair play, są równie ważne dla koszykarek na boisku, jak i dla pasażerów komunikacji miejskiej. 
 
– Nasza akcja związana jest z propagowaniem kulturalnych zachowań w środkach komunikacji. W tramwajach będą wyświetlane filmiki, a dla szkół przygotowaliśmy materiały wspomagające. Chcemy mówić o ustępowaniu miejsca osobom starszym czy też matkom z dziećmi oraz pomocy osobom niepełnosprawnym. Chcemy stworzyć pozytywne skojarzenia. Bardzo nam się spodobały nawiązania do sportu stąd współpraca z koszykarkami Ślęzy – mówi rzeczniczka MPK, Agnieszka Korzeniowska.
 
Koszykarki Ślęzy Wrocław będzie można zobaczyć między innymi:
– na 200 ekranach pojazdów MPK (emisja animacji promujących właściwe zachowania),
– na plakatach w ramkach reklamowych, szkołach, bibliotekach, domach kultury,
– na tramwaju wyklejonym wizerunkiem koszykarek,
– na mapkach ze schematem komunikacyjnym MPK.