Euro 2012 vs. Euro 2016
UEFA spodziewa się przychodów od sponsorów rzędu 450-500 milionów euro z Euro 2016. To ponad 50% więcej, w stosunku do Euro 2012.
Przychody od sponsorów, w trakcie Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie wyniosły około 300 milionów euro. Ile zarobi Francja?
Najbliższy turniej będzie pierwszym, od wprowadzenia scentralizowanego modelu sprzedaży praw i licencji, który obejmuje m.in. mecze kwalifikacji do imprezy finałowej.
Jest wiele czynników odpowiedzialnych za tak pozytywne prognozy. Przede wszystkim – większa ekspozycja, związana ze zwiększeniem liczby spotkań. Ponadto, to pierwszy turniej od blisko dwudziestu lat, który zorganizuje kraj zaliczany do "Wielkiej Piątki".
– To bardzo atrakcyjny rynek dla naszych partnerów. – mówi Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA Events.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Beniaminek Ekstraklasy ma nowego prezesa
W Katowicach doszło do istotnej zmiany personalnej w strukturach klubu. Sławomir Witek został nowym prezesem GKS.


![Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/Tomasz_Brusilo_fot_B_Hamanowicz_miedzlegnica_eu-768x511.jpg)
