Maciej Kowalewicz: w programie Drużyna Marzeń doceniam możliwość bycia jedną drużyną [WYWIAD]
Maciej Kowalewicz, który uprawia strzelectwo i uczestniczył chociażby w ubiegłorocznych letnich igrzyskach olimpijskich w Paryżu, jest jednym z beneficjentów programu Lotto "Drużyna Marzeń". Trudno się dziwić, że został doceniony, wszak może się pochwalić złotym medalem w mistrzostwach świata! W rozmowie ze SportMarketing.pl dzieli się swoimi spostrzeżeniami na różne tematy.
![Maciej Kowalewicz: w programie Drużyna Marzeń doceniam możliwość bycia jedną drużyną [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/M.Kowalewicz.png)
Lotto wspiera młodych sportowców reprezentujących różne dyscypliny w ramach programu Drużyna Marzeń. Oto oni:
Strzelectwo: Tomasz Bartnik, Klaudia Breś, Maciej Kowalewicz, Natalia Kochańska, Julia Piotrowska
Chód sportowy: Dawid Tomala, Katarzyna Zdziebło
Jeździectwo: Wiktoria Knap, Paweł Warszawski, Jan Kamiński, Adam Grzegorzewski, Maksymilian Wechta, Małgorzata Korycka
Pływanie: Piotr Woźniak
Żeglarstwo: Paweł Tarnowski
Formuła 4: Kornelia Olkucka
Wspinaczka sportowa: Aleksandra Mirosław
Gimnastyka: Krystyna Leśkiewicz-Lewińska
Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Nie da się ukryć, że strzelectwo jest nieoczywistym sportem. Jak do tego doszło, że wybrałeś taką ścieżkę?
Maciej Kowalewicz: – Strzelectwo zacząłem uprawiać, ponieważ mój tata jest trenerem. Jak byłem mały, zacząłem przychodzić na strzelnicę dla rozrywki w czasie wolnym, a później przerodziło się to w pasję i sposób na życie.
Co uznajesz za najistotniejsze cechy w strzelectwie?
– Z pewnością ważny jest spokój i opanowanie. Tutaj wygrywa ten, który popełni mniej błędów i nauczy się panować nad sobą i emocjami, które nam towarzyszą.
Masz spore doświadczenie?
– Trenuję już od ponad 12 lat. Skupiam się głównie na aspektach technicznych i psychologicznych. Każdy trening ma swój cel i jest to zależne od momentu sezonu, w jakim się znajdujemy.
Często uczestniczysz w imprezach?
– W strzelectwie sportowym rozgrywa się bardzo dużo zawodów w ciągu roku. W sezonie startowym mamy prawie co tydzień jakieś zawody, więc jest intensywnie.
A jeśli chodzi o sprzęt, w jaki sposób dokonujesz wyboru tego optymalnego?
– Sprzęt jest indywidualną sprawą każdego zawodnika i tu liczą się jego indywidualne preferencje. Każdy wybiera sprzęt pod swoją budowę i taki, który mu odpowiada.
Lotto wspiera różne dyscypliny sportowe, co o tym sądzisz?
– Program Drużyna Marzeń bardzo pomaga sportowcom. Inicjatywa ta wpływa bardzo dobrze na rozwój zawodników i ich motywację do osiągania coraz lepszych wyników sportowych, a zarazem do treningów.
Co cię najbardziej przekonuje w tej idei?
– W programie doceniam możliwość bycia jedną drużyną. Możliwość poznania nowych ludzi i wspólnego dążenia do celu, by spełnić nasze marzenia.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Wywiady
Konrad Kozioł: PreZero Arenę Gliwice sporo łączy z Climate Pledge [WYWIAD]
Polacy chcą wdrażać najnowocześniejsze rozwiązania jeśli chodzi o funkcjonalność obiektów sportowych, jednocześnie obserwując, co sprawdza się za oceanem. Konrad Kozioł, wiceprezes PreZero Areny Gliwice, w rozmowie ze SportMarketing.pl opowiada o swoich wrażeniach po wizycie w USA.![Konrad Kozioł: PreZero Arenę Gliwice sporo łączy z Climate Pledge [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/07/stadion-PreZero-1024x768.jpeg)
![Marcin Lepa: nowe pokolenie dziennikarzy przyjęło styl bardziej krzyczących komentatorów niż opowiadających [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/07/M.Lepa_-768x370.png)


![Marcin Janicki: Betclic 1 Liga przekaże klubom ponad 1,3 mln zł [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2024/12/Marcin-Janicki-0-1-768x512.jpg)