Miłosz Kordaczuk ze Stowarzyszenia Arki Gdynia: stworzymy Bursztynową Ligę Bez Barier dla zespołów z całego Pomorza [WYWIAD]
Mimo różnego rodzaju niepełnosprawności przedstawiciele Stowarzyszenie Klubu Gdyńskiego Kibica Niepełnosprawnego potrafią znaleźć radość w piłce nożnej. Porozmawialiśmy z jednym z nich.
![Miłosz Kordaczuk ze Stowarzyszenia Arki Gdynia: stworzymy Bursztynową Ligę Bez Barier dla zespołów z całego Pomorza [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/stowarzyszenie-01.jpg)
Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Czy awans do Ekstraklasy był świętowany również przez członków stowarzyszenia w szczególny sposób?
Miłosz Kordaczuk, członek Stowarzyszenie Klubu Gdyńskiego Kibica Niepełnosprawnego: – Awans był świętowany przez członków KGKN na stadionie i na skwerze Arki z racji trwających już przygotowań nie było wchodzenia na murawę podczas meczu z Termaliką, gdy awans był już pewny na trzy kolejki przed końcem. 4 maja w niedzielę drużyna wywalczyła ten awans, odbył się upragniony mecz z GKS Tychy. Stadion został wykupiony do ostatniego miejsca, nawet my dostaliśmy telefony o załatwienie biletów.
Jakie nowe inicjatywy pojawiły się w minionym sezonie?
– Moim marzeniem jest stworzenie Trójmiejskiej Sieci Dostępności Audiodeskrypcji Sportowej, zrobienie sektora Easy Access na trybunie Gosir. Pracujemy i przygotowujemy się do ESA, teraz będzie łatwiej załatwiać różne sprawy.
Cały czas widać rozwój stowarzyszenia, ono poszerza się o nowe rzeczy?
– Od 6 maja jesteśmy członkiem Pomorskiego Związku Piłki Nożnej, stworzymy Bursztynową Ligę Bez Barier dla zespołów z całego Pomorza, w sobotę byliśmy w Kartuzach za zaproszenie Cartusii Kartuzy z treningiem pokazowym naszej Sekcji Futbolowej. W zeszły weekend odwiedziliśmy Wolę Uhruską, gdzie miał miejsce mój ulubiony Futbol Plus, teraz wybieramy się do Szczecina (Przecaławia), również na Futbol Plus. Następnie pojedziemy jeszcze do Biłogoraja czy Poznania.
Klub przywiązuje dużą wagę do tego, by stowarzyszenie było coraz ważniejsze i spajało lokalną społeczność?
– My cały czas pracujemy z klubem, teraz w ramach przygotowań do nowego sezonu ESA można uzyskać certyfikat Klubu Bez Barier. Akurat ja w tym nie uczestniczę, ale dostaję informacje, natomiast prezes kieruje tym sprawami, ja tylko pilnuję, żeby przed sezonem była dopilnowana umowa w sprawie przedłużenia DSLO do 30 czerwca.
https://www.arka.gdynia.pl/index.php?typ=podstrona&id=58
Z punktu widzenia kibica jakie były najważniejsze wydarzenia w minionym sezonie, co najbardziej zapadło w pamięć, jakie masz przewidywania na sezon, który będzie dla Arki powrotem do Ekstraklasy?
– Na pewno dwa sold outy na dwa ostanie mecze w Gdyni: z Termaliką i Tychami. Mecz Kaszubski, różowe koszulki, powrót po 5 latach do najwyższej klasy rozgrywkowej. Miejmy na uwadze, że u nas nastąpiła zmiana trenera z początkiem grudnia. Gdy przychodził Dawid Szwarga do nas, to pamiętam te komentarze. Przejmował drużynę po Tomaszu Grzegorczyku. Zaznaczam, że już nie było Pucharu Polski wtedy, czyli nie było potrzeby grania na dwóch frontach. Szwarga przychodził tylko utrzymać wynik i awansować do Ekstraklasy. Mam sporo znajomych wśród dziennikarzy z Trójmiasta, razem zastanawialiśmy się nad tym jak Dawid podejdzie do tego zadania. Dał radę.
Plany na przyszłość?
– Powstała taka sieć dostępności, tylko dotycząca kultury. Dlatego pomyślałem, że trzeba zrobić taką sieć, ale ws. audiodeskrypcji sportowej i dlatego i rozważam pracę ze studentami.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Wywiady
Jakub Karpiński: ZINA ubrała już drużynę Polski z Krychowiakiem i Bońkiem w składzie, a teraz czas na Ronaldinho [WYWIAD]
Mecz Gwiazd i spotkanie Polski z Brazylią, w którym wystąpi Ronaldinho, to inicjatywy realizowane dzięki marce ZINA. O jej imponującym rozwoju i perspektywie na przyszłość mówi w rozmowie ze SportMarketing.pl dyrektor zarządzający firmy – Jakub Karpiński.![Jakub Karpiński: ZINA ubrała już drużynę Polski z Krychowiakiem i Bońkiem w składzie, a teraz czas na Ronaldinho [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/Krycha-i-Brazil-1024x628.jpg)
![Krzysztof Gońka: Kort do padla w centrum Warszawy to strzał w dziesiątkę [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/padel-1-768x512.jpg)
![Mateusz Juza: Komentator jest kibicem, który dostaje pieniądze za to, co robi [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/Mateusz-Juza-1.jpg)
![Daria Wollenberg: Górnik Zabrze to klub śląskich miast [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/05/Wolenberg-11-768x290.png)
![Aleksandra Mirosław: Totalizator Sportowy wspiera sportowców indywidualnych i infrastrukturę sportową [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/05/AM-foto-768x471.jpg)