21.05.2025 09:12

Daria Wollenberg: Górnik Zabrze to klub śląskich miast [WYWIAD]

Górnik Zabrze w ostatnich tygodniach zyskał uznanie kibiców w mediach społecznościowych za intensywne działania marketingowe, w którym kładzie nacisk na tradycję i lokalność. O strategii klubu z Górnego Śląska rozmawiamy z Darią Wollenberg, dyrektor Górnika ds. relacji z otoczeniem klubu.

Daria Wollenberg: Górnik Zabrze to klub śląskich miast [WYWIAD]
Autor zdjęcia: Górnik Zabrze

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Czy w strategii marketingowej Górnika klub kładzie nacisk na lokalną tożsamość, wydaje się, że to jest kluczowy element jeśli chodzi o promowanie np. strojów na nowy sezon?

Daria Wollenberg, dyrektor Górnika Zabrze ds. relacji z otoczeniem klubu: – Lokalna tożsamość od początku jest dla nas jednym z kluczowych elementów budowania Górnika na nowo. Kibice naszego klubu są dumni ze swojego pochodzenia, a my chętnie to pokazujemy. Nie tylko w sezonie 2025/26 będziemy opierali się na lokalnej tożsamości. Robimy to od wielu miesięcy.

Górnik w strategii marketingowej odwołuje się też do swojej bogatej historii. Podtrzymywanie pamięci o osiągnięciach sprzed lat jest szczególnie istotne? Tutaj znowu kwestia koszulek się pojawia.

– Nie powiedziałabym, że jest to szczególnie istotne. Wspominałam wcześniej o dumie. Powtórzę to i teraz. Jesteśmy dumni ze swojej historii i chętnie po nią sięgamy, ale chcemy budować nową. To dla nas kluczowe i taki przekaz budujemy w swojej komunikacji i swoich działaniach.

Górnik jak na standardy Ekstraklasy bardzo wcześnie rusza ze sprzedażą karnetów na następny sezon, jeszcze w trakcie trwających rozgrywek. Potencjalni karnetowicze mogą liczyć też na pewne benefity, udogodnienia?

– Oczywiście. Dla posiadaczy karnetów na sezon 2025/26 przygotowaliśmy wiele benefitów, które najpierw dokładnie przeanalizowaliśmy, a główną korzyścią jest bez wątpienia atrakcyjna cena. Zależy nam na tym, by nie obiecywać rzeczy, których nie będziemy w stanie zrealizować. Chcemy, aby karnetowicze razem z nami tworzyli ten klub, stąd między innymi SMS-y o transferach, przedłużeniach kontraktu czy z przedpremierowym pokazem koszulki meczowej, udział w zamkniętych ankietach, dedykowane wejścia na stadion, czy wstęp na specjalne wydarzenia organizowane przez klub.

Szczęściem Górnika pod względem marketingowym jest posiadanie w swoich szeregach Lukasa Podolskiego, co chyba znacząco ułatwia wdrażanie własnej strategii marketingowej?

– Lukas to bez wątpienia wielka postać, która podnosi potencjał marketingowy Górnika. Współpraca z nim układa się świetnie, a my staramy się jak najlepiej wykorzystywać możliwości, które nam stwarza.

Górnik Zabrze już sprzedaje karnety na nowy sezon

Ruszył kolejny etap sprzedaży karnetów na mecze Górnika Zabrze. Furorę robi film promocyjny

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski