03.02.2025 14:02

Wonderkitz partnerem kreatywnym Jagiellonii Białystok. „Można było puścić wodze fantazji” [WYWIAD]

Wonderkitz został partnerem kreatywnym Jagiellonii Białystok do 2027 roku. Oznacza to, że na kolejne dwa sezony – 2025/26 oraz 2026/27 właśnie ta marka przygotuje projekty wszystkich strojów aktualnego mistrza Polski. Porozmawialiśmy z przedstawicielami Wonderkitz.

Wonderkitz partnerem kreatywnym Jagiellonii Białystok. „Można było puścić wodze fantazji” [WYWIAD]
Autor zdjęcia: Wonderkitz

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Koszulka okazjonalna Jagiellonii Białystok na Święto Ultry jest wyjątkowa. Dlaczego?

Przedstawiciele Wonderkitz: – Podejmując się zadania zaprojektowania koszulki na Święto Ultry dla Jagiellonii, zdawaliśmy sobie sprawę, jak ważna jest to okazja dla kibiców i jak mocno symboliczna powinna być stylistyka okazjonalnego stroju. Nie byliśmy związani tradycyjnym pasiakiem, można było zatem nieco puścić wodze fantazji.

Dynastia Jagiellonów na strojach robi furorę. Jak wpadliście na ten pomysł?

– Pomysł na motyw wiodący narodził się dość szybko – rozmawiając w zespole, stwierdziliśmy, że białostoczanie dość rzadko sięgają do najprostszego skojarzenia z klubem, a więc powiązania z Dynastią Jagiellonów. Dodatkowym argumentem “za” był fakt, że ultrasi, a więc główni odbiorcy koszulki na swoje święto, nawiązywali już do królewskiego charakteru klubu w swoich oprawach, choćby podczas ubiegłorocznego meczu eliminacji Ligi Mistrzów z litewskim FK Poniewież.

A hasło przewodnie, co was zainspirowało?

– Rzut oka na tę oprawę wystarczył, żebyśmy jednomyślnie uznali, że Regina Poloniae powinno był hasłem przewodnim, szczególnie w kontekście faktu, że Jagiellonia jest urzędującym Mistrzem Polski.

Co ma duże znaczenie w realizacji tego typu przedsięwzięć?

– W przypadku takich projektów bardzo ważne jest, aby “nie przedobrzyć” i nie nadużyć symboliki, dlatego główny ciężar położony został na rękawy wypełnione wzornictwem z okresu wczesnego renesansu. Dopełnia je pas na froncie z wplecionymi krzyżami jagiellońskimi zwieńczony stylizowanym, monochromatycznym herbem oraz datą powstania klubu.

Jak zareagował klub?

– Obrany przez nas kierunek przedstawiliśmy klubowi na jednej z sesji kreatywnych i od razu widać było, że wszystkim ten motyw przypadł do gustu. Przez krótki czas trwały trójstronne rozmowy między działem marketingu, przedstawicielami kibiców oraz naszą agencją mające na celu dobranie odpowiednich kolorów i finalnie stanęło na zestawie kolorystycznym, który pozwolił uzyskać balans pomiędzy zachowaniem domowych barw klubowych Jagiellonii, a dodaniem jej jeszcze bardziej królewskiego charakteru poprzez zastąpienie klasycznej czerwieni odcieniem na pograniczu burgundu i bordo.

Warto przy okazji podkreślić otwartość ze strony klubu na nasze rekomendacje i pełne zaufanie do naszego pomysłu. Mieliśmy już okazję pracować z wieloma klubami na różnych szczeblach i jesteśmy mile zaskoczeni, jak świetnie ułożyła się nasza współpraca.

Rozpoczynając tę współpracę z mistrzem Polski, weszliście na ekstraklasowy rynek?

– To pierwsza współpraca z klubem z Ekstraklasy w Polsce, niemniej jednak mamy już na swoim koncie stroje dla przedstawiciela najwyższej klasy rozgrywkowej w Rumunii i zdobywcy krajowego pucharu w Kuwejcie. W zaprojektowanych strojach grały też choćby reprezentacja Polski w rugby, mistrzynie Polski w Lacrosse Hussars Poznań oraz mistrzowie Polski w plażowej piłce ręcznej – BHT Petra Płock. Koncentrujemy się na piłce nożnej, ale w portfolio mamy, jak widać, również siatkówkę, piłkę ręczną, rugby czy lacrosse.

PS. Część wypowiedzi, które padły w wywiadzie, pochodzi z materiałów prasowych Wonderkitz udostępnionych redakcji SportMarketing.pl

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski