04.10.2012 18:00

Dlaczego Gdynia? Tak wyszło

Ivan Hirschowitz jest rzecznikiem prasowym World Snooker. Odpowiedział nam na kilka pytań przed turniejem PTC Gdynia Open, który odbędzie się 5-7 października.

Dlaczego Gdynia? Tak wyszło

\"\"
– Snooker to sport, który na całym świecie zyskuje na popularności. Jak World Snooker działa na rzecz promocji dyscypliny?
– W ostatnich latach poczynione zostały ogromne kroki, w zakresie promocji snookera jako sportu globalnego. Najważniejsza jest dla nas telewizja, która za pośrednictwem Eurosportu pokazuje snooker od 2003 roku. Od tego czasu jego popularność znacznie wzrosła, a ubiegłoroczne rozszerzenie umowy ze stacją zapewnia obecność snnokera w ponad 125 milionach gospodarstw domowych do 2016 roku.

– Przeciętni Kowalscy z całego świata mają więc styczność z czerwonymi bilami.
– W skali globalnej oznacza to, że turnieje pokazywane będą w ponad 70 krajach świata. W tym sezonie nasze zawody odbędą się w Chinach, Tajlandii, Australii oraz na terenie Europy. Snooker jest szczególnie popularny w Chinach, gdzie w obecnym sezonie zagościmy osiem razy, a wstępne zainteresowanie relacjami szacuje się na 100 milionów.

– Jesteście chyba zadowoleni z oglądalności na antenach Eurosportu?
– Tak, według wstępnych danych, obecny sezon to ponad 500 godzin snookera na żywo. To niesamowite, że wzrasta frekwencja przed telewizorami w takich krajach, jak Polska, Bułgaria, Niemcy i Belgia, gdzie tradycje tego sportu nie są duże. To pomaga nam na targetowanie swoich kolejnych działań. Wciąż naszym priorytetem jest jednak Wielka Brytania i Chiny.

– Ile osób w World Snooker obsługuje zaplecze marketingowe organizacji?
– Jesteśmy stosunkowo małym zespołem, dlatego za marketing i kontakt z mediami odpowiada u nas kilka osób. Naszym celem jest przede wszystkim budowa sportowego profilu snookera i promocja wydarzeń. Na wielu imprezach w Europie i Azji współpracujemy z niezależnymi agencjami, które odgrywają tutaj ważną rolę w promocji wydarzeń. Naszym głównym partnerem podczas PTC Gdynia Open będzie Proton Relations.

– Jak promujecie World Snooker w telewizji, prasie lub internecie?
– Reklamujemy głównie duże turnieje, typu UK Championship, Masters i World Championship. Najważniejszym narzędziem marketingu i sprzedaży biletów jest nasza strona internetowa, ale nie oszczędzamy na plakatach, czy obsłudze kont na portalach społecznościowych.

– PTC Gdynia Open to turniej z serii European Tour 2. Czy jest to ważne wydarzenie w snookerowym kalendarzu?
– Seria PTC stała się integralną częścią sezonu, odkąd zadebiutowała w 2010 roku. Początkowo była to możliwość do rozgrywania większej ilości meczów, ale teraz jest głównym narzędziem promocyjnym w takich krajach, jak właśnie Polska. Sami zawodnicy są zadowoleni, że mogą sprawdzić, jak w Gdyni kibice zareagują na ich zmagania. Możliwość zakwalifikowania się do PTC Grand Finals jest dla nich bardzo ważna.

– No właśnie, wspomniałeś o Gdyni. Dlaczego wybraliście akurat to miejsce?
– Gdynia to fantastyczne miasto, dlatego jesteśmy przekonani, że zlokalizowanie turnieju właśnie tutaj jest dobrym pomysłem. To jedno z najważniejszych miast biznesowych w kraju i ma wartości związane ze snookerem. Nie było tutaj formalnego procesu przetargowego. Tak wyszło, więc czekamy na fantastyczny turniej!

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński