Orlen od lat wspiera Bartosza Zmarzlika. „Idealnie wpisuje się w wartości naszej marki”
Bartosz Zmarzlik niedawno cieszył się z szóstego tytułu indywidualnego mistrza świata. Żużlowiec od lat jest jedną z najważniejszych "twarzy" ORLEN. – Sukcesy polskich żużlowców są powodem do dumy narodowej, a my chcemy być częścią tej historii – mówiła nam Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w Orlen.
Polska legenda speedwaya w wieku 30 lat pobiła wiele rekordów. Żaden z żużlowców nie mógł jeszcze cieszyć się z siedmiu indywidualnych mistrzostw świata na żużlu. Bartosz Zmarzlik ma na koncie już sześć tytułów i mnóstwo lat ścigania przed sobą…
– Bartosz jest jednym z kluczowych ambasadorów projektu ORLEN Team i cieszymy się, że w kwietniu mogliśmy przedłużyć tę współpracę. To jeden z najwybitniejszych sportowców w historii polskiego i światowego żużla, a jednocześnie osoba, która swoją postawą sportową i poza torem idealnie wpisuje się w wartości naszej marki. Doceniamy jego zaangażowanie w działalność charytatywną i społeczną – powiedziała w rozmowie z portalem „SportMarketing.pl” Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w Orlen.
Wizerunek Zmarzlika jest mocno widoczny na produktach Orlenu. Utytułowanego żużlowca można zobaczyć m.in. na butelkach z wodą mineralną czy napojach energetycznych. Dodatkowo Zmarzlik jeździ na specjalnym, syntetycznym oleju PLATINUM RIDER SPEEDWAY, opracowanym przez Grupę ORLEN na potrzeby jego kariery żużlowej.
– Zawierając współpracę ze sportowcami i sportsmenkami, zawsze analizujemy jej potencjał nie tylko pod kątem sportowym, ale również wizerunkowym, marketingowym i komercyjnym. Z jednej strony traktujemy takie działania jako element naszej misji – wspierania polskiego sportu i promowania jego największych gwiazd, a z drugiej strony ważne jest dla nas, aby te projekty miały także wymiar biznesowy i odpowiadały na oczekiwania naszych klientów. Dlatego w przypadku Bartosza Zmarzlika, jednego z naszych kluczowych ambasadorów, dbamy o to, by jego sukcesy znajdowały odzwierciedlenie w działaniach skierowanych do kibiców i konsumentów. Regularnie pracujemy nad projektami, które w odpowiedni sposób uhonorują jego osiągnięcia i jednocześnie wzmocnią obecność marki ORLEN na rynku – dodała Kołucka.
W naszym kraju żużel cieszy się ogromną popularnością. Polska ma najlepszą ligę na świecie, reprezentacja odnosi sukcesy, a zawodnicy błyszczą na międzynarodowych arenach. Również ligowe stadiony w wielu ośrodkach, takich jak m.in. Zielona Góra, Toruń, Lublin, Gorzów, Wrocław, Grudziądz, Leszno, Bydgoszcz czy Częstochowa wypełniają wielotysięczną publicznością.
– Żużel to jedna z najważniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Ma ogromną tradycję, szerokie grono wiernych kibiców i wielkie sukcesy sportowe. ORLEN od lat wspiera żużel zarówno na poziomie indywidualnym, jak i drużynowym. Dostrzegamy w tej dyscyplinie bardzo duży potencjał sportowy, ale także marketingowy i wizerunkowy. Sukcesy polskich żużlowców są powodem do dumy narodowej, a my chcemy być częścią tej historii – podsumowała Kołucka.
Jakub Kłyszejko
Więcej Sponsoring sportu
Cristiano Ronaldo inwestuje w MMA
Gwiazdor Al Nassr Cristiano Ronaldo, który po podpisaniu nowego kontraktu z saudyjskim klubem, nabył w nim także część udziałów, ma w swoim portfolio kolejny projekt biznesowy związany ze sportem. Portugalczyk bowiem został współwłaścicielem federacji mieszanych sztuk walki WOWfc.