10.06.2025 11:47

Rynek sponsoringu sportowego 2024. Konkluzje na Sport for Brands 2025

Michał Gradzik, przedstawiciel Sponsoring Insight, omówił trendy panujące na rynku sponsoringu sportowym w wystąpieniu na Sport for Brands 2015. Event miał miejsce 10 czerwca w hotelu Sheraton w Sopocie.

Rynek sponsoringu sportowego 2024. Konkluzje na  Sport for Brands 2025
Autor zdjęcia: Sport for Brands

W 2024 roku wartość sponsoringu sportowego wyniosła blisko 1,5 mld zł, w 2023 była to wartość 1,3 mld , co oznacza wzrost o 8%. W ostatnich dziesięciu latach, patrząc na promocję poprzez sport, widzimy stabilność na tle rynku reklamy. Polski sport ma się bardzo dobrze.

Dobre wieści dla polskiej piłki

Jeśli chodzi o realne środki, jest względna stabilność w przypadku piłki nożnej (kontrakty). Pakietyzacja jest wyprzedana na wysokim poziomie jeśli chodzi o PKO BP Ekstraklasę, progres zanotowała siatkówka, a także koszykówka. Piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, piłka nożna – spoglądając na ostatnie 15 lat, widać, że te rozgrywki są konkurencyjne. Walka o czołowe miejsca toczyła się do samego końca. Było mnóstwo niespodzianek.

Może to wynikać z potencjału finansowego klubów, to istotnie rośnie na przestrzeni czasu. Robienie biznesu sportowego w Polsce, w rozumieniu zarządzania klubem, to jest coraz większe wyzwanie. By skutecznie konkurować w rozgrywkach sportowych, trzeba wykonać ciężką pracę. Chodzi tu np. o komercjalizację i umiejętność budowania partnerstw.

Kwestia igrzysk

Nastąpił wzrost jeśli chodzi o liczbę partnerów w ruchu olimpijskim. Przed igrzyskami było szerokie grono sponsorów, ale po igrzyskach było jeszcze lepiej. Na przestrzeni dziesięciu lat działy się ciekawe rzeczy. Jeśli chodzi o wydatki na sponsoring sportowy, zmalała rola firm z branży telekomunikacyjnej. Teraz ta branża nie jest aktywna, jak kiedyś Orange czy T-Mobile.

Budowanie marki najlepszej polskiej tenisistki

Pula kontraktów sponsorskich Igi Świątek przewyższa wartość kontraktów Roberta Lewandowskiego. Jej kooperacja z Porsche odbiła się szerokim echem. Współpraca z Visą i kampania reklamowa, w której zachęca do korzystania z kart płatniczych, to także rzecz godna uwagi.

Współpraca selekcjonera z Lancerto

To było mistrzostwo jeśli chodzi o sponsoring na EURO 2024. Michał Probierz bowiem znalazł się w centrum uwagi nie tylko polskiej opinii publicznej z uwagi na szykowne garnitury.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski