Argentyńczycy nie mają sobie równych. Przyciągają globalnych sponsorów
Argentyński Związek Piłki Nożnej (Asociación del Fútbol Argentino, AFA) stał się sponsorską potęgą. AFA osiągnęła niezwykły sukces w sponsoringu, zamykając 2024 rok z absolutnym rekordem 𝟲𝟱 globalnych sponsorów.
Jest to znaczący wzrost na przestrzeni ostatnich lat. Argentyński Związek Piłki Nożnej w 2018 roku posiadał sześciu międzynarodowych sponsorów. Ten niesamowity wzrost przyniósł AFA prestiżową nagrodę Globe Soccer Award w Dubaju jako 𝗟𝗲𝗮𝗱𝗲𝗿 𝗔𝘀𝘀𝗼𝗰𝗶𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗶𝗻 𝗕𝗿𝗮𝗻𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗮𝗻𝘀𝗶𝗼𝗻.
Leandro Petersen (Szef Marketingu AFA) opowiedział o strategii, która doprowadziły AFA do globalnego sukcesu. Od przełamywania barier sponsorskich i redefiniowania zasięgu marki po wykorzystanie triumfu w mistrzostwach świata w 2022 roku. AFA stał się pionierem w marketingu piłkarskim.
– Kluczowe było przekucie sukcesu sportowego naszych piłkarzy na sukces na polu marketingowo-sponsorskim. Zależało nam na tym, żeby spożytkować należycie osiągnięcia naszej drużyny w ostatnich latach, którzy byli nie do zatrzymania na boisku – podkreślił Petersen.
Do sponsorów reprezentacji Argentyny należą takie światowe potęgi jak: Coca-Cola, Adidas, McDonald’s, Konami, Gillette, Nissan czy Paramount+/Pluto TV.
Cały wywiad Rogera Hampela, założyciela „Football Business Journal” można znaleźć tutaj: https://www.footballbusinessjournal.com/post/how-afa-became-sponsorship-powerhouse-interview-leandro-petersen-afa-argentine-football-association
Adrian Janiuk
Więcej Sponsoring sportu
NBA rośnie finansowo w zawrotnym tempie
Umowa Nike z NBA napędza wzrost przychodów najlepszej koszykarskiej ligi świata, które w sezonie 2025-26 mają osiągnąć 14,3 mld dolarów, częściowo dzięki nowej umowie medialnej, przy rosnących dochodach ze sponsoringu (1,62 mld $ w 2024-25).