20.01.2025 11:48

Argentyńczycy nie mają sobie równych. Przyciągają globalnych sponsorów

Argentyński Związek Piłki Nożnej (Asociación del Fútbol Argentino, AFA) stał się sponsorską potęgą. AFA osiągnęła niezwykły sukces w sponsoringu, zamykając 2024 rok z absolutnym rekordem 𝟲𝟱 globalnych sponsorów.

Udostępnij
Lionel Messi of Argentina during the FIFA World Cup Qatar 2022 match, Final, between Argentina and France played at Lusail Stadium on Dec 18, 2022 in Lusail, Qatar. (Photo by Bagu Blanco / Pressinphoto/Sipa USA)
2022.12.18 Lusail
pilka nozna mistrzostwa swiata katar 2022
Argentyna - Francja
Foto pressinphoto/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: Pressfocus.pl

Jest to znaczący wzrost na przestrzeni ostatnich lat. Argentyński Związek Piłki Nożnej w 2018 roku posiadał sześciu międzynarodowych sponsorów. Ten niesamowity wzrost przyniósł AFA prestiżową nagrodę Globe Soccer Award w Dubaju jako 𝗟𝗲𝗮𝗱𝗲𝗿 𝗔𝘀𝘀𝗼𝗰𝗶𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗶𝗻 𝗕𝗿𝗮𝗻𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗮𝗻𝘀𝗶𝗼𝗻.

Leandro Petersen (Szef Marketingu AFA) opowiedział o strategii, która doprowadziły AFA do globalnego sukcesu. Od przełamywania barier sponsorskich i redefiniowania zasięgu marki po wykorzystanie triumfu w mistrzostwach świata w 2022 roku. AFA stał się pionierem w marketingu piłkarskim.

Kluczowe było przekucie sukcesu sportowego naszych piłkarzy na sukces na polu marketingowo-sponsorskim. Zależało nam na tym, żeby spożytkować należycie osiągnięcia naszej drużyny w ostatnich latach, którzy byli nie do zatrzymania na boisku – podkreślił Petersen.

Do sponsorów reprezentacji Argentyny należą takie światowe potęgi jak: Coca-Cola, Adidas, McDonald’s, Konami, Gillette, Nissan czy Paramount+/Pluto TV.

Cały wywiad Rogera Hampela, założyciela „Football Business Journal” można znaleźć tutaj: https://www.footballbusinessjournal.com/post/how-afa-became-sponsorship-powerhouse-interview-leandro-petersen-afa-argentine-football-association

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk