05.03.2025 13:00

24. Małgorzata Borkowska – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym

Małgorzata Borkowska zajęła 24. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Rynek praw telewizyjnych nie ma przed nią tajemnic, a kluby PKO BP Ekstraklasy powinny być jej wdzięczne za skuteczność w działaniu.

24. Małgorzata Borkowska – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Autor zdjęcia: SportMarketing.pl

Sylwetka Małgorzaty Borkowskiej

Małgorzata Borkowska sama o sobie pisze w serwisie LinkedIn, że w połowie jest „graczem zespołowym”, a w połowie „samotnym wilkiem”. Nie wiadomo, która cecha bierze górę kiedy przychodzi do negocjowania praw telewizyjnych piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, ale wiadomo, że Małgorzata Borkowska skutecznie doradza zarządowi spółki zarządzającej najwyższą piłkarską klasą rozgrywkową w naszym kraju, bo pieniędzy w polskiej piłce jest coraz więcej. Może jest tak skuteczna, bo pracowała też dla dostarczycieli usług internetowych, takich jak Netia czy Orange, i wie, na czym zależy drugiej stronie?

Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Sukcesy Małgorzaty Borkowskiej w ostatnim roku

Prawa do pokazywania Ekstraklasy obowiązują do 2027 roku i każdy, kolejny rok kontraktu Małgorzata Borkowska może sobie zapisać jako sukces. Umowa podpisana pomiędzy Ekstraklasą S.A. a Canal+ Polska obowiązuje do końca sezonu 2026/2027 i opiewa na zawrotną ponad 1,2 miliarda złotych, czyli ponad 300 milionów złotych co sezon. Polskie kluby mają coraz więcej pieniędzy, a dzięki temu mogą lepiej grać w europejskich pucharach (Jagiellonia Białystok i Legia Warszawa są na to najlepszymi dowodami).

Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Udostępnij
Łukasz Majchrzyk

Łukasz Majchrzyk