05.03.2025 14:00

22. Katarzyna Ziobro – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym

Katarzyna Ziobro zajęła 22. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Od 12 lat buduje siłę Ślęzy Wrocław i pokazuje, że nawet wtedy, kiedy ma się silniejszego i dużo bardziej znanego sąsiada za miedzą, można znaleźć biznesowy pomysł na siebie.

22. Katarzyna Ziobro – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Autor zdjęcia: SportMarketing.pl

Sylwetka Katarzyny Ziobro

Katarzyna Ziobro działa w męskim środowisku, bo przecież nawet w żeńskiej lidze koszykarskiej prezesami klubów są w większości mężczyźni. Mimo tego pokazuje wszystkim, że liczą się kompetencje, a prezes powinien być sprawnym menedżerem. We Wrocławiu w koszykówce i piłce nożnej dużo silniejszy jest Śląsk, ale prezes Ziobro potrafiła znaleźć miejsce dla Ślęzy. Przyszłość klubu wydaje się zabezpieczona dzięki wybudowaniu nowoczesnej KGHM Areny oraz centrum piłkarskiego, gdzie mogą trenować dzieci. Na meczach koszykarek hala jest niemal zawsze pełna. Jak to możliwe? Na trybunach zasiadają dzieci trenujące w akademii wraz z rodzicami. Dzięki temu, jeśli nawet nie będą zawodowymi sportowcami, to zostaną wiernymi kibicami.

Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Sukcesy Katarzyny Ziobro w ostatnim roku

Pozycja Katarzyny Ziobro została doceniona i w październiku została wybrana do zarządu Polskiego Związku Koszykówki.

Ranking TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym to ważne zestawienie, które pokazuje, jak dynamicznie rozwija się rola kobiet w świecie sportu – nie tylko na boisku, ale także w obszarach zarządzania, marketingu czy organizacji wydarzeń. Sport, przez lata postrzegany jako domena mężczyzn, dziś staje się coraz bardziej inkluzyjny. Kobiety pełnią kluczowe funkcje w federacjach, klubach i firmach sportowych, mają realny wpływ na strategie biznesowe i rozwój całej branży. To one kształtują nowoczesne podejście do zarządzania, dbają o profesjonalizację i wprowadzają innowacyjne rozwiązania. Jednocześnie, mimo postępu, wciąż istnieją wyzwania – od równości płac po większą reprezentację na najwyższych szczeblach decyzyjnych. Rankingi takie jak TOP50 nie tylko doceniają osiągnięcia kobiet, ale również motywują do dalszego wzmacniania ich pozycji w polskim sporcie i biznesie sportowym mówi Ziobro w rozmowie SportMarketing.pl.

Sukcesy marketingowe Ślęzy to też sukcesy jej pani prezes. Pod koniec roku Wrocławska firma ZABERD podpisała nową umowę o współpracy ze Ślęzą Wrocław. Na mocy nowego porozumienia krajowy lider w zakresie utrzymywania i budowy infrastruktury drogowej został Sponsorem Strategicznym koszykarek Ślęzy. Podobnie było w przypadku innych sponsorów i partnerów – właściwie w każdym miesiącu Ślęza informowała o przedłużeniu lub podpisaniu nowej współpracy.

Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Udostępnij
Łukasz Majchrzyk

Łukasz Majchrzyk