23. Alina Sikora – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Alina Sikora zajęła 23. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Opiekuje się biznesowo pięciokrotną zwyciężczynią tenisowych turnieju wielkoszlemowych, czyli Igą Świątek.
Sylwetka Aliny Sikory
Alina Sikora marketing, a w szczególności marketing sportowy, zna z różnych stron. Pracowała w dziale produkcji fabularnych stacji TVN, w domach produkcyjnych i managemencie twórców. Poznała też wielki biznes, jakim jest tenis, pełniąc rolę dyrektorki turnieju WTA BNP Paribas Poland Open 2022. W teamie Igi Świątek odpowiada za relacje z partnerami biznesowymi, zarówno jeśli chodzi o nawiązywanie współpracy z nowymi sponsorami jak i dbanie za już rozpoczęte partnerstwa. W gronie są najważniejszych firm sponsorujących Igę Świątek są aktualnie: On, Rolex, LEGO, Tecnifibre, Oshee, Porsche, Visa, Infosys czy Lancôme. Może się wydawać, że opiekowanie się Igą Świątek od strony biznesowej to kolokwialnie mówiąc samograj, bo partnerzy ustawiają się do niej w kolejce, jednak trzeba ich uważnie selekcjonować i dbać o ich utrzymanie.
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Aliny Sikory w ostatnim roku
Do sukcesów Aliny Sikory z przełomy roku należy zaliczyć kolejne współprace nawiązywane przez najlepszą polską tenisistkę. W 2024 r. Iga Świątek podpisała umowę z Lancome, co dla Aliny Sikory, jak sama napisała w serwisie LinkedIn, było spełnieniem marzeń. Co więcej, dosłownie kilka dni temu Świątek została twarzą kampanii reklamowych marki Oshee, a producent napojów stał się głównym partnerem Raszynianki.
Dzięki zarządzaniu „marką” Iga Świątek, najlepsza polska tenisistka znalazła się na trzecim miejscu rankingu najlepiej zarabiających sportsmenek w 2024 r., przygotowanym przez serwis Sportico.
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Łukasz Majchrzyk
Więcej Ranking Kobiet
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.