Wiele innowacji i chęć jeszcze mocniejszej współpracy. Tak CANAL+ „opakowuje” Ekstraklasę
Podczas corocznego spotkania pracowników klubów PKO Bank Polski Ekstraklasy w Jachrance swoimi najnowszymi pomysłami podzielili się przedstawiciele CANAL+. Oficjalny nadawca rozgrywek odniósł się też do pomysłów na kolejny sezon. Ma nie zabraknąć nowych rozwiązań, o ile na wszystko zgodzi się Ekstraklasa Live Park, czyli spółka dostarczająca sygnał z meczów.
CANAL+ od lat transmituje wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy i jest głównym partnerem naszej ligi. Broadcaster coraz mocniej stawia na działania w mediach społecznościowych. Karol Szumlicz, Head of Digital Sport w CANAL+ Polska pochwalił się dużym wzrostem zaangażowania w „socjalach”. W porównaniu z danymi z początku obecnego kontraktu CANAL+ na pokazywanie Ekstraklasy, czyli od sezonu 2023/24 najbardziej imponują wzrosty wyświetlenie na YouTube (+472 procent) i Instagramie (+435 proc.).
Przed startem obecnych rozgrywek doszło do zmian w szacie graficznej kampanii promującej rozgrywki.
– Zmieniliśmy materiały graficzne, pojawiało się hasło „Gramy o wszystko” w każdej kolejce, które sugeruje, że nasza liga jest niezwykle wyrównana i każdy klub gra o swoje cele, które mogą być zaskakująco wysokie – wszystko w pewnym sensie potwierdziło w trakcie rundy jesiennej, bo stawka w tabeli jest niezwykle wyrównana. Wprowadziliśmy motyw z anime i pokazaliśmy, że jest to dynamiczny key visual, świetnie sprawdziło się to także w spotach promocyjnych – przyznał Adam Niewiński, dyrektor marketingu sportowego CANAL+.
Nadawca spotkań pochwalił się też liczbami. Przedsezonowa kampania przyniosła 53 miliony wyświetleń, 6 mln zasięgu oraz 8800 spotów w kanałach własnych. Dodatkowo o 13,5 proc. wzrosła liczba oglądających mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy. Jeszcze mocniej przemawia za tym kolejna ze statystyk. Widzowie śledzili ekstraklasowe spotkania o 26 mln minut więcej niż przed startem nowego kontraktu telewizyjnego, czyli przed sezonem 2023/24. To robi wrażenie.
Z sezonu na sezon rośnie też liczba produkcji oryginalnych CANAL+, czyli dokumentalnych seriali i filmów sportowych. Jeszcze w 2023 roku było ich osiem. W kończącym się roku stacja wyprodukowała łącznie 30, a 2026 ma przynieść aż 40, z czego 12 polskich. Nowością będą m.in. serial o dziennikarzach stacji czy Mateuszu Klichu. Nie zabraknie również kontynuacji dotychczasowych udanych produkcji.
– Pozwalamy kibicom na przedłużenie sezonu, zarówno w przerwie zimowej, jak i letniej. Współpracowaliśmy z kilkoma klubami, liczymy na więcej. Możliwości jest wiele – wspomniał Szumlicz.
CANAL+ coraz mocniej otwiera się na współpracę z klubami. Zarówno przy działaniach w mediach społecznościowych, jak i dłuższych formach wideo. Swojego serialu dotychczas doczekały się m.in. Widzew Łódź czy Górnik Zabrze. To jednak nie koniec.
– Trzy lata temu przy okazji startu nowego kontraktu rozmawialiśmy długo z Ekstraklasą. Wiem, jakie kluby mają potrzeby. Zrobiliśmy wszystko, aby zawodnicy, kluby i ich inicjatywy były lepiej widoczne. Aktualnie każda ważna akcja meczowa jest bardzo szybko dostępna na wielu platformach społecznościowych – dodał Szumlicz.
Skróty, klipy w SoMe i tradycyjne okołomeczowe działania to nie wszystko. W przyszłym sezonie CANAL+ chce dostarczyć nowego kontentu. Innowacją ma być plebiscyt na najlepszy dział marketingu w ekstraklasowych klubach. Sezon ma zostać podzielony na cztery etapy, jury wybierze najlepsze akcje marketingowe, a następnie stacja do zwycięzców wyśle influencera. On przygotuje specjalne materiały, dzięki którym fani dowiedzą się, jak na co dzień funkcjonuje ich ulubiony zespół. Ma być to także forma promocji klubów wśród młodszych widzów, którzy niekoniecznie interesują się piłką, ale śledzą swojego influencera. Specjalną nagrodą będzie też event zorganizowany przez CANAL+ na stadionie zwycięzcy.
Dodatkowo broadcaster planuje uatrakcyjnić przekaz meczowy. CANAL+ chciałoby, żeby reporterzy mieli możliwość rozmów w zupełnie innych strefach, a sama stacja chce mocniej pokazać meczową atmosferę. Nowością ma być wywiad „flash”, czyli krótka rozmowa z zawodnikiem w trakcie schodzenia z murawy. Ma to zdynamizować przekaz i skrócić czas oczekiwania na rozmowę. Szybciej w szatni i do dyspozycji trenera byłby też sam piłkarz, z którym przeprowadzany był wywiad. To tylko jeden z nowych pomysłów, które mają wejść w życie, o ile zgodzą się na nie kluby, ale również spółka Ekstraklasa Live Park, czyli dostawca sygnału telewizyjnego z meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy. Pewnie swoje do powiedzenia będą miały również władze Ekstraklasy SA. Patrząc jednak po reakcjach ludzi z klubów, pomysły CANAL+
Kropliczanka „wygrała Internet”. Marketingowy sukces Canal + [KLIKNIJ]
Ostatnio dużym echem odbiła się akcja CANAL+/Kropliczanki i Pogoni Siedlce. Nieistniejąca woda mineralna doskonale znana z serialu „The Office PL” pojawiła się na koszulkach pierwszoligowca. Takich kooperacji ma być znacznie więcej. CANAL+ chce przy okazji piłkarskich wydarzeń pokazywać swoje inne produkty, między innymi KSW, co kilkukrotnie miało już miejsce.
Przekaz z wystąpienia przedstawiciela broadcastera był jasny: nowy sezon przyniesie jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań, a CANAL+ chce mocniej zacieśnić więzi między poszczególnymi klubami. Na tym zyskają wszyscy.
Jakub Kłyszejko
Więcej Media
Medialny sukces MLS. Efekt Messiego aż nadto widoczny
Finał MLS Cup 2025, rozegrany 6 grudnia w Fort Lauderdale, przeszedł do historii nie tylko z uwagi na pierwsze mistrzostwo Inter Miami CF, ale również największy medialny sukces w dziejach rozgrywek Major League Soccer.