17.12.2025 08:19

Apple zostaje wyłącznym nadawcą Formuły 1 w USA od sezonu 2026

Apple i Formuła 1 ogłosiły pięcioletnie partnerstwo, w ramach którego Apple TV stanie się wyłącznym nadawcą wyścigów F1 w Stanach Zjednoczonych od sezonu 2026 (do 2030 roku).

Apple zostaje wyłącznym nadawcą Formuły 1 w USA od sezonu 2026
  • Apple zostało wyłącznym nadawcą Formuły 1 w USA od sezonu 2026. Wszystkie sesje F1 (treningi, kwalifikacje, sprinty i wyścigi) będą dostępne wyłącznie na Apple TV.
  • To koniec F1 w tradycyjnej amerykańskiej telewizji Po zakończeniu umowy z ESPN całość transmisji przeniesie się do streamingu, co jest dużą zmianą dla rynku medialnego w USA.
  • Partnerstwo ma wzmocnić pozycję F1 na rynku amerykańskim. Apple wykorzysta swój ekosystem (Apple TV, Apple Music, Apple Maps, Apple Sports), by dalej rozwijać popularność F1 w Stanach Zjednoczonych.

Co to oznacza dla fanów w USA?

Wszystkie wyścigi F1 – w tym sesje treningowe, kwalifikacje, sprinty i Grand Prix – będą dostępne wyłącznie na Apple TV. Wybrane wyścigi i sesje treningowe będą także dostępne za darmo w aplikacji Apple TV, nawet bez subskrypcji. Usługa F1 TV Premium (dotychczasowa opcja subskrypcyjna F1) będzie nadal dostępna, ale tylko w ramach subskrypcji Apple TV.

Rewolucja na rynku

To oznacza, że tradycyjne transmisje telewizyjne (np. ESPN/ABC), które pokazywały F1 dotychczas, znikną z amerykańskiego rynku, a cały sport przeniesie się do streamingu. Partnerstwo obejmuje pięć sezonów (2026–2030) i jest jednym z największych kontraktów Apple w obszarze praw sportowych. Według medialnych szacunków umowa może być warta około 700 mln USD łącznie (ok. 140 mln rocznie). Dla Formuły 1 to kolejny etap wzmacniania pozycji w USA, rynku, na którym sport dynamicznie rośnie, m.in. dzięki wyścigom w Miami, Austin i Las Vegas oraz serii Drive to Survive na Netflixie.

Apple rozszerza transmisje poza TV

Oprócz samego streamingu Apple planuje wzmocnić obecność F1 jeszcze w inny sposób – m.in. poprzez:

  • Apple News – najnowsze informacje,
  • Apple Maps – dane i lokalizacje związane z wyścigami,
  • Apple Music,
  • Apple Sports i Apple Fitness+ – aktualizacje wyników, statystyki i integracje z urządzeniami Apple.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing