Rekordowa jesień Betclic 1. Ligi. Wzrost frekwencji, oglądalności i wartości marketingowej rozgrywek
Betclic 1. Liga zakończyła rundę jesienną sezonu 2025/2026 w znakomitej formie. Od lipca do grudnia 2025 widzowie wypełniali stadiony, transmisje biły rekordy oglądalności, a liga umacniała pozycję na rynku sponsorskiego i medialnego zaplecza Ekstraklasy.
Według danych Pierwszej Ligi Piłkarskiej po 19 kolejkach średnia frekwencja w Betclic 1. Lidze wyniosła ponad 5,4 tysiąca widzów, co oznacza wzrost o 22 procent rok do roku.
Liderem pozostaje Wisła Kraków, której mecze biją wszelkie rekordy. Na trybunach przy Reymonta zasiadło 32 710 kibiców podczas spotkania ze Śląskiem Wrocław (24 sierpnia 2025) i 31 813 w derbach z Wieczystą Kraków (2 października 2025). Świetne wyniki notowały także Śląsk Wrocław (22 636 widzów z Ruchem Chorzów) oraz Ruch Chorzów (20 293 z Polonią Bytom).
Frekwencja tej skali sprawia, że polska pierwsza liga znajduje się w europejskiej czołówce rozgrywek drugiego szczebla.
Stały wzrost widowni telewizyjnej
Wszystkie mecze Betclic 1. Ligi były transmitowane w sezonie 2025/26 w kanałach TVP Sport oraz online w aplikacji TVP. Wg danych PZPN i PLP, łączna oglądalność meczów 1. Ligi w poprzednim sezonie wyniosła 14,6 mln widzów, a w bieżącej kampanii trend wzrostowy się utrzymał.
Według danych przekazanych przez TVP Sport, średnia oglądalność meczów Betclic 1 Ligi w sezonie 2025/26 wyniosła 119 tysięcy widzów na antenie TVP Sport. To wzrost o 19 procent względem poprzedniego sezonu (100 tys. w 2024/25). Stabilne wyniki utrzymały również kanały TVP3 (52 tys.) oraz TVP Polonia, gdzie średnia wzrosła z 37 do 50 tysięcy widzów.

Łącznie transmisje 1 Ligi w Telewizji Polskiej gromadzą więc średnio ponad 220 tysięcy odbiorców na kolejkę.
Najchętniej oglądane mecze jesieni
Z danych TVP Sport wynika, że wśród dziesięciu najpopularniejszych transmisji Betclic 1 Ligi w sezonie 2025/26 wszystkie znalazły się w czołówce programu stacji. Największą widownię zgromadziły mecze z udziałem Wisły Kraków – aż siedem z dziesięciu najchętniej oglądanych spotkań dotyczyło właśnie Białej Gwiazdy.
Rekord należał do meczu Wisła Kraków – Stal Rzeszów (26 października 2025), który obejrzało 262 917 widzów, a chwilowy szczyt oglądalności sięgnął 353 tysięcy. Niewiele mniej zebrały transmisje Wieczysta Kraków – Wisła Kraków (262 tys.) oraz Wisła – Śląsk Wrocław (242 tys.).
Takie wyniki potwierdzają, że 1 Liga staje się stałym punktem sportowego weekendu w Telewizji Polskiej, a mecze Wisły, Śląska czy Ruchu potrafią przyciągnąć widownię porównywalną z transmisjami Ekstraklasy.
Prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej Marcin Janicki podkreślał, że „dzięki współpracy z TVP Sport i Betclic uzyskaliśmy wyniki oglądalności wyższe niż kiedykolwiek wcześniej oraz rekordową ekspozycję marketingową ligi”.
Mecze 1. Ligi stały się też stałym punktem ramówki TVP Sport – od piątku do poniedziałku transmitowano po trzy spotkania każdej kolejki, a wszystkie pozostałe były dostępne w aplikacji i online.
Aktywacje i działania społeczne
Runda jesienna przyniosła wyjątkową aktywność marketingową i społeczną w Betclic 1 Lidze. W ramach kampanii #RakNieGraFair, realizowanej wspólnie z NFZ, liga zwróciła uwagę na profilaktykę onkologiczną. Stadion Śląska Wrocław został podświetlony na różowo, zawodnicy Puszczy Niepołomice zagrali w różowych koszulkach, a kapitanowie wszystkich drużyn wystąpili z różowymi opaskami. Kibice mogli również skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych w specjalnych punktach przy stadionach.
Zrealizowano też wspólną akcję z Fundacją Mam Marzenie, w której kluby przekazywały złotówkę od każdego kibica obecnego na trybunach, wspierając spełnianie marzeń chorych dzieci.
Równolegle rozwijano aktywacje sponsoringowe z partnerami ligi. Betclic kontynuował format „Mecz Miesiąca” z dodatkowymi atrakcjami i oprawą, a w ramach jednej z akcji zorganizowano kolację „Dinner in the Sky” nad Wisłą. W przerwach spotkań pojawiły się konkursy z ogromną piłką SELECT, a pierwszy gol Meczu Miesiąca rozgrywano specjalną piłką, którą następnie umieszczano w pamiątkowym opakowaniu.
Telewizja Polska rozszerzyła współpracę z ligą, wprowadzając nowy format MultiLigi – sobotnie pasmo o 19:30 z równoczesnymi transmisjami kilku meczów. Coraz więcej spotkań otrzymało także studia przedmeczowe i pomeczowe, a magazyn ligowy w poniedziałki był realizowany bezpośrednio na stadionach 1 Ligi.
Na rynku pojawiła się też oficjalna przekąska ligowa – Moonsamy – oraz kolejne aktywacje z partnerami: Suzuki, SFD, Zarys i 4Move, którzy utrzymali swoją obecność w ramach wspólnego ekosystemu sponsorskiego.
Aktywność w mediach społecznościowych
Jesienią 2025 Betclic 1 Liga wyraźnie zwiększyła swoją widoczność w sieci. Oficjalne profile ligi zgromadziły już ponad 91 tys. obserwujących na Instagramie i ok. 159 tys. na Facebooku (stan na 9 grudnia 2025).
Każda kolejka żyła w mediach społecznościowych – od zapowiedzi i relacji live po highlighty i kulisy. Największe zasięgi generowały krótkie wideo z bramkami Ángela Rodado, które w rundzie jesiennej należały do najczęściej komentowanych treści w kanałach ligi.
Według danych PLP łączna liczba obserwujących wszystkich klubów i profili ligowych przekroczyła 3 mln użytkowników, co oznacza wzrost o ponad 30 procent rok do roku.
Wisła Kraków utrzymuje pozycję lidera cyfrowego z bazą ponad 600 tys. fanów, a za nią plasują się Ruch Chorzów, Śląsk Wrocław, ŁKS Łódź i Polonia Warszawa – każdy z nich przekracza granicę 100 tys. obserwujących.
Liga stawia na szybkie formaty, krótkie wideo i spójną oprawę graficzną. Reakcje na wydarzenia w czasie rzeczywistym i aktywna moderacja sprawiają, że profil Betclic 1 Ligi należy dziś do najbardziej angażujących w polskim futbolu.
Wisła Kraków zakończyła jesień na pozycji lidera z 43 punktami (13 zwycięstw, 4 remisy, 2 porażki). Za nią znalazły się Polonia Bytom i Pogoń Grodzisk Mazowiecki – największe niespodzianki sezonu.
Najlepszym strzelcem rundy został Ángel Rodado (Wisła) z 16 golami. Wyróżniali się też zawodnicy Polonii Bytom i Chrobrego Głogów. Wieczysta Kraków, beniaminek z efektownym marketingiem i aktywną komunikacją w sieci, przyciągnęła dużą uwagę mediów w swoim debiutanckim sezonie.