01.12.2025 09:20

Netflix celuje w Premier League

Po fiasku w staraniach o prawa do rozgrywek pod egidą UEFA Netflix nie ukrywa zainteresowania transmisjami meczów Premier League.

Craven Cottage, January 26th 2025: Premier League flag prior to kick off during the Premier League match between Fulham and Manchester United at Craven Cottage on January 26, 2025 in London, England. PS (Pedro Soares / SPP) (Photo by Pedro Soares / SPP/Sipa USA)
2025.01.26 Londyn
pilka nozna Liga angielska
Fulham - Manchester United
Foto Pedro Soares/SPP/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Netflix chciał zdobyć prawa do transmitowania Superpucharu UEFA – meczu między zwycięzcami Ligi Mistrzów i Ligi Europy i Ligi Mistrzów w Niemczech w latach 2027-2030, jednak przetarg wygrało Paramount+. Teraz Netflix interesuje się rozgrywkami ligowymi. Angielskie media zwracają uwagę przede wszystkim na świąteczne mecze Premier League.

Jasny sygnał

Sukcesy Paramount+ na rynku medialnym w Niemczech i Anglii dają nadzieję Netfliksowi na lepsze jutro. Brytyjskie media przewidują, że za kilka dojdzie do przetargu, w którym w szranki staną Netflix ze Sky i TNT Sports. Ta gorąca rywalizacja, zmiana nadawcy, ma nastąpić w 2029 r. Oczywiście przetarg ruszy wcześniej.

Dlaczego szanse Netfliksa rosną?

Netflix przyjął z rozczarowaniem to, że został pokonany w walce o Ligę Mistrzów. Warto zaznaczyć, że wartość umowy dotyczącej tych elitarnych rozgrywek na lata 2027–2031 przekracza aż 1,9 mld funtów za wspomniany okres czteroletni, co daje do zrozumienia, jak bardzo konkurencji zależało na zdobyciu właśnie tych praw. Jeśli chodzi o Premier League, status quo w Wielkiej Brytanii pozostanie przez kolejne cztery lata, ponieważ obecny kontrakt wygaśnie w 2029 roku.

Ponieważ z doniesień medialnych na Wyspach wynika, że Premier League zależy na podzieleniu praw między kilka podmiotów, Netflix już teraz ma sporą chrapkę na te rozgrywki i nie jest na straconej pozycji. Tego typu polityka władz najważniejszej ligi piłkarskiej w Anglii może służyć tym graczom, którzy mają coraz większe aspiracje, a nie są tradycyjnymi telewizjami.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing