Niesamowity wynik oglądalności El Clasico. Liczby robią wrażenie
Zgodnie z raportem La Liga, transmisja El Clasico była dostępna w ponad 185 krajach i miała potencjalną widownię sięgającą nawet 650 milionów osób.
Real Madryt pokonał Barcelonę 2:1 w meczu, który naznaczony był awanturą na murawę, a także spięciami w trakcie gry, w których udział wzięli m.in. Pedri (zobaczył czerwoną kartkę) oraz Vinicius Junior, który obraził się na trenera Xabiego Alonso, gdy został zmieniony.
Blisko 1/5 całej oglądalności
W Hiszpanii mecz zgromadził imponujący udział w oglądalności na poziomie 22,2% na kanale DAZN, przyciągając 2,95 miliona unikalnych widzów i osiągając średnią oglądalność 2,31 miliona w całym okresie emisji.
Jeśli chodzi o Półwysep Iberyjski, mecz z 26 października był „najbardziej angażującym” wydarzeniem w swojej historii, zwiększając liczbę widzów transmisji o 24% w porównaniu z pierwszym El Clasico w zeszłym sezonie.
Miła niespodzianka
Wynik jest wyjątkowy, biorąc pod uwagę, że jest to pierwsze El Clasico w sezonie, które nie jest ani finałem pucharu, ani meczem mającym póki co istotne przełożenie na walkę o tytuł.
Duża ekspozycja
Zauważmy, że El Clasico pobiło rekord DAZN w kwestii promocji pojedynczego meczu, osiągając 100% wskaźnik sprzedaży i 28% wzrost widoczności marki.
Mecz transmitowano w ponad 180 krajach na całym świecie, a LaLiga podjęła wszelkie możliwe kroki, aby wypromować swoją główną rywalizację. Doszło do tego, że nawiązała współpracę z amerykańską siecią sklepów spożywczych Walmart, specjalnie przeznaczoną dla LaLiga.