08.10.2025 10:24

Znamy wyniki oglądalności Orlen Basket Ligi na YouTube

Łącznie 84 tysiące kibiców oglądało transmisje meczów 2. kolejki ORLEN Basket Ligi na YouTube. Chociaż Polsat Sport jest głównym nadawcą rozgrywek, władze ligi stwarzają kibicom opcję śledzenia części spotkań w przekazie internetowym.

2023.10.07 Stargard Hala Miejska OSIR
Koszykowka Orlen Basket Liga Sezon 2023/2024
PGE SPOJNIA STARGARD - ARGED BM STAL OSTROW WIELKOPOLSKI
N/z Arunas Mikalauskas
Foto Szymon Gorski / PressFocus

2023.10.07 Stargard Hala Miejska OSIR
Basketball Polish Orlen Basket Liga Season 2023/2024
PGE SPOJNIA STARGARD - ARGED BM STAL OSTROW WIELKOPOLSKI
Arunas Mikalauskas
Credit: Szymon Gorski / PressFocus
Autor zdjęcia: PressFocus

Wraz ze startem rozgrywek ruszył projekt transmisji meczów ORLEN Basket Ligi na YouTube. Oprócz 4 meczów transmitowanych w telewizji Polsat, w każdej kolejce OBL kibice mogą obejrzeć pozostałe 4 transmisje, za darmo, na YouTube. Na potrzeby tego projektu Polska Liga Koszykówki wybrała producenta sygnału, którego zadaniem będzie produkcja minimum 100 transmisji internetowych w każdym sezonie. Najlepszą okazała się oferta właściciela marki transmisjelive – firmy Media Mine Sp. z o.o. z Warszawy, wieloletniego partnera PLK.

W ramach nowego projektu z PLK, wchodzimy na ten sam poziom, na którym znajdują się nasze produkcje sportowe dla PZPN czy innych partnerów. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę rozpoczętą jeszcze w 2013 roku współpracę, wdrażając w polskiej koszykówce nowoczesne rozwiązania i standardy transmisji. Te minimum 100 meczów, które kibice będą mogli obejrzeć na YouTube, będzie produkowane w formule remote production, czyli zdalnie z naszego centrum produkcyjnego w Warszawie. Szykujemy realizację na trzy kamery, w standardzie 1080p50, z atrakcyjną oprawą graficzną, powtórkami i udźwiękowieniem. Zdajemy sobie sprawę z realiów, ale też wiemy na czym zależy kibicom koszykówki. Celujemy w dostarczenie atrakcyjnej, jakościowej transmisji, z zamiarem rozbudowy tej współpracy o produkcje wozowe, na większą ilość kamer, chcąc zaproponować rozwiązania, które stosowaliśmy np. w naszych produkcjach EuroCup w zeszłym sezonie – mówi Artur Kuszel, producent TV, prezes Media Mine.

Polska Liga Koszykówki stawia na rozwój i promocję naszych rozgrywek. Pracowaliśmy wiele miesięcy, wspólnie z klubami, partnerami i Radą Nadzorczą, żeby móc wdrożyć taki ambitny projekt i wyjść z naszymi transmisjami na YouTube, na otwartą platformę. Chcieliśmy również doprowadzić do sytuacji, w której nasze mecze są pokazywane w wyższym standardzie, na większą liczbę kamer. Wybór doświadczonego producenta zapewnia nam ten standard, ale też pozwala nam zachować kontrolę nad sposobem realizacji naszych rozgrywek. Wspólnie z transmisjelive chcemy wdrażać kolejne ciekawe rozwiązania i profesjonalizować produkcję transmisji. Nie zmienia się jedna, najważniejsza rzecz – wszystkie mecze ORLEN Basket Ligi kibice obejrzą na żywo, wyciągając telefon z kieszeni, włączając telewizor lub uruchamiając laptopa. Równolegle wszystkie spotkania będą dostępne także na Polsat Sport Extra 4 – mówi Łukasz Koszarek, prezes PLK.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing