Rosnąca popularność mediów sportowych na platformie X
Liczby nie kłamią. Media sportowe mogą liczyć na sporą liczbę użytkowników, którzy regularnie je śledzą. W TOP 15 września jeśli chodzi o wyświetlenia na platformie X znajdziemy sporo sportowych redakcji.
Treści publikowane w social mediach mają swoją specyfikę, z zasady muszą być krótsze i dynamiczne, by przyciągnąć uwagę odbiorcy, który je scrolluje i ma mnóstwo materiałów do przejrzenia. Coraz częściej sportowe redakcje wycinają najważniejsze fragmenty akcji z transmisji czy publikują najciekawsze fragmenty ze swoich programów lub dzielą się z odbiorcami newsami i ciekawostkami. To zyskuje uznanie w oczach kibiców.
Kto jest na czele?
Chociaż liderem zestawienia TOP 15 września jest medialny projekt Krzysztofa Stanowskiego, czyli Kanał Zero (48,5 mln wyświetleń), w którym sport nie jest wiodącym tematem, już drugie miejsce zajmują Meczyki z 20,2 mln wyświetleń. A podium w tym aspekcie zamyka TVP Sport, które osiągnęło 19,5 mln odsłon. Na piątej pozycji widzimy Weszło (14,3 mln), które teraz przechodzi spore zmiany i chce jeszcze bardziej zwiększyć swoją aktywność także w social mediach. Szósta lokata przypadła Kanałowi Sportowemu (13,8 mln), gdzie również w ostatnim czasie dochodzi do przetasowań. A w coraz większym stopniu za dostarczanie materiałów odpowiada Mateusz Borek, najbardziej znana twarz redakcji.
Siódma i ósma pozycja należą kolejno do Canal+Sport (11,1 mln) i Eleven Sports (9,8 mln), czyli dużych graczy na rynku telewizyjnym. W ich przypadku jeśli chodzi o publikowane treści, mamy często do czynienia z fragmentami meczów najważniejszych lig piłkarskich. Jeśli chodzi o Canal+, to również np. tenis i żużel, a w przypadku Eleven speedway i Formuła 1. 11 miejsce zajął Eurosport, który osiągnął 9,3 mln odsłon, a oferuje zróżnicowaną ofertę sportową, w której akurat piłka nożna odgrywa teraz rolę marginalną.