22.09.2025 09:56

Co wiemy o transmisjach NBA w Polsce? Pozytywne zaskoczenie i ogromny zawód

Po 20 latach Canal+ stracił prawa do transmitowania meczów NBA, co oznacza rewolucję na rynku medialnym. Nowy nadawca odsłania powoli karty. Na fanów koszykówki czekają miłe i… niemiłe niespodzianki.

Apr 16, 2024; Sacramento, California, USA; Golden State Warriors guard Stephen Curry (30) talks with teammates after a play against the Sacramento Kings in the second quarter during a play-in game of the 2024 NBA playoffs at the Golden 1 Center. Mandatory Credit: Cary Edmondson-USA TODAY Sports/Sipa USA
2024.04.16 Sacramento
koszykowka mezczyzn amerykanska liga koszykowki NBA 
NBA: Playoffs-Golden State Warriors at Sacramento Kings
Foto Cary Edmondson-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Ta zmiana na rynku medialnym była następstwem konfliktu NBA z największymi korporacjami medialnymi. „W ostatnich latach NBA transmitowane były na antenie TNT (Warner Bros. Discovery), ESPN i ogólnokrajowej ABC (obie stacje należą do Walt Disney Company). Jednak NBA podpisała nową umowę z Amazon Prime Video oraz Disneyem (właścicielami ESPN i ABC) o wartości 80 miliardów dolarów za 11 lat! Zabrakło w niej miejsca dla Warner Bros. Discovery. Ci wyrównali ofertę Amazona i zaskarżyli decyzję NBA powołując się na zapisy w poprzedniej umowie” – podaje portal probasket.pl.

Od sezonu 2025/26 prawa do NBA w Polsce na kolejne 11 lat uzyskało Warner Bros. Discovery, a więc właściciel TVN, Eurosportu, HBO i platformy streamingowej HBO Max. Nowy nadawca planuje cztery transmisje w tygodniu (dwie w telewizji i dwie w aplikacji). Możliwe, że spotkania emitowane w aplikacja będą bez polskiego komentarza. Dobrą informacją dla kibiców jest to, że wbrew pierwotnym doniesieniom mecze weekendowe jednak będą transmitowane.

Zła informacja

Z pewnością wielu kibiców przyjmie z dezaprobatą doniesienia, że mecze finałowe prawdopodobnie nie będą transmitowane w Eurosporcie i HBO MAX. Choć jest opcja, że być może w aplikacji transmisja się pojawi.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing