„Powrót królowej” – kampania CANAL+ poświęcona Premier League
Premier League wróciła na anteny CANAL+ w królewskiej oprawie, a towarzysząca temu kampania marketingowa objęła szeroki wachlarz działań, od wydarzenia na żywo w Zamku Ujazdowskim, przez kreatywne kreacje reklamowe, po digital i crosspromocje w innych obszarach ramówki.
Powrót Premier League był jedną z najważniejszych premier sportowych roku dla CANAL+. Komunikacja rozpoczęła się w lipcu i krok po kroku budowała napięcie przed startem sezonu. Wykorzystano hasła: „Powrót Królowej do CANAL+” oraz „Oglądaj 100% Premier League w CANAL+”, jasno podkreślając wyłączność transmisji.
Szum wokół ligi angielskiej
Celem kampanii „Powrót Królowej” było nagłośnienie powrotu rozgrywek Premier League do CANAL+ oraz zaprezentowanie kibicom, w jaki sposób stacja będzie transmitować ligę od strony redakcyjnej z udziałem nowych komentatorów i ekspertów oraz programów studyjnych i formatów towarzyszących meczom. Dzięki temu widzowie mogli zobaczyć, że powrót ligi to nie tylko transmisje na żywo, ale także kompleksowe doświadczenie redakcyjne. Działania skierowano zarówno do nowych subskrybentów, jak i byłych klientów, którzy wcześniej utracili dostęp do transmisji.
– “Powrót Królowej’ to nie zwykła kampania, a zaproszenie do wspólnego przeżywania emocji, które wykraczają poza 90 minut meczu. Chcieliśmy, aby kibice poczuli, że Premier League wraca do swojego domu, a CANAL+ otwiera się na nich jeszcze bardziej. Dzięki połączeniu królewskiej oprawy, interaktywnych działań i obecności legend futbolu stworzyliśmy przestrzeń, w której fani nie tylko oglądają piłkę, ale stają się jej częścią. To także przykład nowoczesnego, wielowarstwowego marketingu, w którym połączyliśmy tradycyjne media, świat digital i doświadczenia na żywo. Wykorzystując królewską symbolikę i popkulturowe skojarzenia, podkreśliliśmy prestiż Premier League i umocniliśmy pozycję CANAL+ jako wyłącznego nadawcy wszystkich meczów – podkreśla Ewa Soroka, dyrektor marketingu CANAL+.
Królewska koncepcja kreatywna
Motywem przewodnim kampanii jest królewskość, którą CANAL+ wykorzystuje w komunikacji w lekki i sugestywny sposób. Świat angielskiego futbolu stacja wzbogaca o symbole takie jak korona, tron czy stylizowana przemowa.
Wideo w bardzo dosadny sposób pokazuje to połączenie: wielkie oczekiwanie i przygotowania w pałacu kontrastują z prostym finałem – włączeniem telewizora i rozpoczęciem oglądania meczu. Nawet najbardziej powściągliwi lokaje nie kryją emocji. Key visuale bazują na mocnym symbolu piłki w koronie oraz prezentacji topowych zawodników Premier League, również powiązanych z królewskimi symbolami, a całość wieńczy hasło „Powrót królowej”.
Własne inspiracje
Hasło nawiązuje do popkultury, a sama kampania czerpie inspirację także z kultowego programu CANAL+ „Jej Wysokość Premier League”. Boiskowe zmagania uzupełnia głos lektora, inspirowany legendarnym przemówieniem Aragorna – zagrzewający do walki, ale skierowany bezpośrednio do kibiców.
– Naszym celem było budowanie świadomości i wywoływanie pozytywnych emocji związanych z powrotem Premier League do swojego jedynego domu – CANAL+. Chcieliśmy także stworzyć atmosferę iście królewskiego oczekiwania i ekscytacji przed startem nowego sezonu. Idea kampanii „Powrót Królowej” odnosi się do futbolu na najwyższym poziomie, jednocześnie podkreślając angielski charakter ligi. Królewska symbolika w zestawieniu z dynamicznym futbolem tworzą charakterystyczny kontrast, który wyróżnia tę kampanię na tle innych – mówi Karolina Niedzielska-Gruca, dyrektor kreacji CANAL+.
Digital, social media i działania 360°
Kampania „Powrót Królowej” została zaprojektowana w modelu 360°, obejmując wielokanałowe działania marketingowe w mediach własnych, płatnych i społecznościowych. W ramach akcji realizowano m.in.:
- Emisje spotów i materiałów promocyjnych w kanałach własnych CANAL+ oraz autopromocję w stacjach telewizyjnych grupy CANAL+
- Kampanię online (programmatic) oraz widoczną obecność na popularnych portalach sportowych, przypominającą o powrocie ligi
- Intensywne działania w mediach społecznościowych: publikację grafik z królewską stylistyką, prezentację harmonogramu transmisji, a także emisję angażujących pre- i post rolli na YouTube. Kibice mogli też przypominać sobie legendarne momenty Premier League (np. bramki Wayne’a Rooneya) w klipach opatrzonych motywem kampanii
- Interaktywną zabawę „Teams Ranking Prediction” na TikToku – fani mogli tworzyć własne prognozy tabeli ligowej i dzielić się nimi ze znajomymi, rywalizując w roli „królewskich” ekspertów
- Równoległe działania PR – prezentację nowych komentatorów Premier League w CANAL+ oraz wzmożoną aktywność w serwisie VOD CANAL+ i na profilach społecznościowych stacji, budującą atmosferę przed startem sezonu
- Kampanię radiową, materiały POS w punktach sprzedaży oraz spersonalizowane akcje remarketingowe, które uzupełniały całość i zapewniały szerokie dotarcie z przekazem
Elementy kampanii „Powrót Królowej” pojawiały się w innych częściach ramówki CANAL+, m.in. w komunikacji związanej z serialem „The Office”, co wzmocniło obecność motywów królewskich w popkulturowym kontekście. Dzięki temu kampania przenikała różne światy contentu CANAL+, budując spójne doświadczenie widza także poza sportem.
Kulminacja kampanii – „Powrót Królowej” w Zamku Ujazdowskim
17 sierpnia dziedziniec Zamku Ujazdowskiego w Warszawie stał się areną inauguracji sezonu Premier League. Kibice, dziennikarze, influencerzy, partnerzy biznesowi, redakcja sportowa CANAL+ oraz byli i obecni piłkarze wspólnie oglądali hit 1. kolejki: mecz Manchester United – Arsenal FC.
Specjalnym gościem wydarzenia był Michael Owen, legenda angielskiego futbolu, laureat Złotej Piłki i były napastnik Liverpoolu oraz Manchester United. Jego obecność, obok Jerzego Dudka i Mateusza Klicha, podkreśliła prestiż powrotu ligi do CANAL+ i nadała wydarzeniu międzynarodowy charakter.
Na uczestników czekały quizy, konkurencje znane z programu „TurboKozak”, brytyjskie przekąski oraz fotobudka AI pozwalająca przenieść się w scenerię Premier League. Cały Zamek udekorowano motywami kampanii – od królewskich sztandarów po czerwone dywany.
Kontynuacja działań
Kampania “Powrót Królowej” będzie kontynuowana przez kolejne miesiące w kanałach własnych nadawcy, mediach online, social mediach i punktach obsługi Klienta CANAL+.
źródło: CANAL+