Świetna oglądalność meczów Polek w Telewizji Polskiej
Mecz Polska-Szwecja na kobiecym EURO oglądało w TVP 1 i TVP Sport 1,73 mln widzów. To kolejny świetny wynik meczu reprezentacji kobiet.
Finały mistrzostw Europy w kobiecej piłce nożnej cieszą się sporym zainteresowaniem polskich kibiców. Mimo że Polki już odpadły z turnieju po porażkach z silnymi rywalkami: Niemkami i Szwedkami, widzowie polskiej telewizji nie zawodzą. Chcą śledzić losy zawodniczek Niny Patalon.
Największą grupę stanowili kibice oglądający transmisję na antenie TVP1 – mowa o 927 174 osobach. Ponad 0,5 mln (527 206) włączyło z kolei TVP Sport, a niespełna 100 tys. kibicowało biało-czerwonym, śledząc mecz na TVPSPORT.PL, w aplikacji mobilnej TVP Sport lub Smart TV (98 158). Dodatkowo 147 tys. osób obserwowało spotkanie, będąc poza domem („out of home”) – na przykład w strefach kibica – informuje TVPSPORT.PL.
A przecież kilka dni wcześniej debiut zespołu Niny Patalon na mistrzostwach Europy wygenerował ogromną widownię: ponad dwa miliony osób. Tak to się przedstawiało: TVP 1 (1 019 336) i TVP Sport (722 870), w Internecie – na stronie TVPSPORT.PL, w aplikacji mobilnej i Smart TV (102 532), do tego dochodzą kibice znajdujący się poza domem („out of home”) – na przykład w strefach kibica (193 081).
Łączna oglądalność meczu Polska – Niemcy podczas mistrzostw Europy 2025 wyniosła więc 2 037 819 widzów, a w tak zwanym „peaku” była jeszcze wyższa – wyniosła ponad 2,5 miliona! To absolutny rekord.
Źródło: TVP Sport