Kropliczanka „wygrała Internet”. Marketingowy sukces Canal +
Zarówno eksperci, jak i kibice twierdzą, że partnerstwo Kropliczanki z Pogonią Siedlce okazało się najlepszą akcją marketingową w polskim sporcie w ostatnich latach. Motywacyjne przemowy Michała Holca robiły niesamowitą furorę. – Od dłuższego czasu widzieliśmy, że światy THE OFFICE PL i sportu świetnie się uzupełniają, a sponsoring Pogoni Siedlce możemy uznać jako wisienkę na torcie wielu mniejszych aktywności, które zrobiliśmy w ostatnich miesiącach – mówił nam Wojciech Augustyniak, Head of Social Engagement w CANAL+.
Sponsoring Pogoni Siedlce „chodził” po korytarzach Canal Plus już od dłuższego czasu. Początkowo plan na całość był jeszcze inny. Jedna z postaci (Michał lub Darek) miała wystąpić w programie Turbokozak.
Sportowe motywy w komunikacji THE OFFICE PL zawsze były dobrze odbierane przez widzów. Fani serialu w dużej mierze interesują się sportem i to miało przełożenie na reakcje. Przy każdej poprzedniej publikacji serialu związanej ze sportem, obserwatorzy profili CANAL+ Sport bardzo dobrze reagowali na Michała, Darka i resztę załogi Kropliczanki. Akcje z KSW czy przy okazji meczów reprezentacji Polski cieszyły się dużym zainteresowaniem.

„Przy piątym sezonie zależało nam na tym, żeby włączyć do akcji promocyjnej same Siedlce i zrobić coś lokalnie w mieście, w którym dzieje się akcja serialu, więc wszystko złożyło się w jedną całość. Uznaliśmy, że to już czas na to, żeby przy tym sezonie wyjść poza standardowe działania filmowo-serialowe i mocniej zaakcentować obecność serialu wśród fanów sportu – i patrząc na wyniki oraz odbiór akcji chyba się udało” – usłyszeliśmy w Canal +.
Od pomysłu do realizacji droga była bardzo długa. Stacja musiała porozumieć się z klubem, ligą oraz Telewizją Polską, która ma prawa do jej transmisji. Do tego doszły rozmowy kreatywne ze scenarzystami serialu, tworzenie scenariuszy pod zaproponowaną ideę… Wszystko nie przebiegało wcale tak łatwo, ponieważ w pewnym momencie ze względu na inne zawodowe obowiązki, zagrożony był udział Piotra Polaka, czyli aktora wcielającego się w Michała Holca. Ostatecznie wszystko się jednak udało.
Odbiór całej akcji był bardzo dobry. Pojawiło się mnóstwo publikacji w mediach oraz „socjalach”. Kropliczanka stworzyła niesamowity szum w Internecie. W Polsce nie było jeszcze takiej akcji marketingowej, w której postać z serialu pojawiłaby się na meczu jako sponsor prawdziwej drużyny piłkarskiej. Wszystko było na tyle zaskakujące, że na początku część osób myślało, że jest to działanie ze… sztuczną inteligencją.
Profil Michała Holca na X/Twitterze w ramach akcji wygenerował ponad milion wyświetleń. Wcześniej nie miał nawet dziewięciu tysięcy obserwatorów. Na Instagramie wideo z akcji mają łącznie ponad 430 tysięcy wyświetleń, na TikToku i Facebooku liczba wyświetleń przekroczyła milion.
–Od dłuższego czasu widzieliśmy, że światy THE OFFICE PL i sportu świetnie się uzupełniają, a sponsoring Pogoni Siedlce możemy uznać jako wisienkę na torcie wielu mniejszych aktywności, które zrobiliśmy w ostatnich miesiącach – przez akcję z KSW czy RTMy na mecze polskiej reprezentacji. Był to wymagający logistycznie projekt, ale efekty były warte poświęceń. Dziękuję wszystkim zaangażowanym, że udało się ten (trochę szalony) pomysł zrealizować. Poza tym bardzo cieszymy się, że spełniliśmy marzenie Michała Holca o zostaniu sponsorem Pogoni Siedlce. A i my nie mówimy ostatniego słowa, jeśli chodzi o THE OFFICE PL i świat sportu – przyznał dla SportMarketing.pl Wojciech Augustyniak, Head of Social Engagement w CANAL+
–To przełom w historii piłki nożnej. I w mojej. Kropliczanka zawsze była blisko sportu. Teraz jesteśmy jeszcze bliżej. Wręcz wchodzimy do szatni. Symbolicznie i dosłownie. To partnerstwo, które zapisze się w historii — jeśli nie Pogoni Siedlce, to przynajmniej w mojej prywatnej – dodał Michał Holc, CEO w Kropliczance.