Marketingowe podsumowanie października w PKO BP Ekstraklasie
Rozgrywki PKO BP Ekstraklasy zaczynają się rozkręcać. Polskie drużyny są już także w grze na arenie międzynarodowej, a na krajowym podwórku dzieje się sporo w sferze marketingu.
Pamięć o seniorach
3 października o g. 20:30 Pogoń Szczecin zmierzyła się w ramach 11. kolejki PKO BP Ekstraklasy na Stadionie Miejskim im. Floriana Krygiera z Piastem Gliwice. Na to spotkanie nie obowiązywała Eskorta Dziecięca w dotychczasowej formule. Przy okazji najbliższego meczu z Piastem Gliwice Pogoń przeprowadziła eskortę we współpracy z Fundacją Przyszłość Pokoleń i miejsca w niej były zarezerwowane dla seniorów.
Fundacja Przyszłość Pokoleń powstała w 2014 roku. Od blisko dekady prowadzi działania dedykowane seniorom. W ciągu tego czasu zrealizowała 430 szkoleń z zakresu bezpieczeństwa prawnego i umiejętności cyfrowych, w których trakcie przeszkoliła ponad 6500 osób starszych z terenu 7 województw, a także udzielono 1000 porad prawnych i niemal 500 konsultacji cyfrowych. Fundacja prowadzi również kampanie edukacyjne skierowane do osób starszych, a także własne medium obywatelskie www.tojasenior.pl.
Wyzwanie w szczytnym celu
W Szczecinie odbyła się kolejna odsłona akcji „Kilometry na Pomoc”, organizowanej przez zondacrypto – partnera kluczowego Pogoni Szczecin. Wspólnie z kibicami, zawodnikami i mieszkańcami miasta udało się „wykręcić” 1201 kilometrów, które zamieniono na 12 010 tokenów ZND przekazanych na zakup systemów pozycjonowania NEOBED dla wcześniaków i noworodków w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 2 PUM w Szczecinie.
Seria „Kilometry na Pomoc” została zapoczątkowana latem podczas Tour de Pologne i już
wtedy spotkała się z pozytywnym odzewem – kibice w pięciu lokalizacjach wykręcili kilometry, które przełożyły się na ponad 30 000 zł w tokenach ZND przekazanych na rzecz Fundacji Avalon.
Król Ishak jak malowany! Lech, Superbet i MPK Poznań upamiętniają mistrzostwo Polski
Poznań żyje Kolejorzem. Lech dla wielu mieszkańców stolicy Wielkopolski jest symbolem jedności, dumy i lokalnej tożsamości. Teraz wspólna pasja kibiców, klubu, Superbet – sponsora strategicznego Lecha Poznań – oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przybrała wyjątkową formę. W centrum Poznania powstał mural, który upamiętnia zdobycie mistrzostwa Polski w sezonie 2024/25 i ma zostać z mieszkańcami na lata.
Kapitan Kolejorza, Mikael Ishak, został uhonorowany na muralu nieprzypadkowo. To on w ostatnich sezonach był jednym z najważniejszych piłkarzy Lecha, zdobył już ponad sto bramek i wielokrotnie prowadził drużynę do zwycięstw. Bez jego skuteczności, charakteru oraz zaangażowania droga po mistrzostwo w 2025 roku byłaby znacznie trudniejsza. Dla kibiców stał się nie tylko liderem na boisku, ale także symbolem waleczności i przywiązania do niebiesko-białych barw.
Stadion Radomiaka w grze EA FC 26. Klub postarał się o aktualną wersję
Stadion im. Braci Czachorów, czyli obiekt Radomiaka, który jest stadionem miejskim zlokalizowanym w Radomiu to dobrze znane miejsce fanom polskiej piłki ligowej. Teraz na Mazowszu przyjęto z satysfakcją to, że właśnie ten stadion znajdzie się w popularnej grze.
Klub zwrócił się z prośbą do twórców gry EA FC 26. Chodziło o aktualizację stadionu przypisywanego do tej drużyny, który teraz zdecydowanie bardziej przypomina obiekt przy Struga 63. Przypomnijmy, że na tym stadionie wciąż trwają prace mające na celu zwiększenie pojemności obiektu i podniesienie komfortu oglądania spotkań z perspektywy kibiców.
Limitowana koszulka Lecha Poznań. Nieprzypadkowe złoto
Złoty sztandar, obecny w Lechu Poznań od końcówki lat 50., był świadkiem najważniejszych chwil w historii klubu – wielkich zwycięstw, ale zwłaszcza wszystkich trofeów wywalczonych przez Kolejorza. Teraz jego ponadczasowy motyw powraca – jako inspiracja do stworzenia limitowanej koszulki, będącej hołdem dla klubowego dziedzictwa. Można rzec krótko: „Ale złoto!”.
Klubowy sztandar można oglądać w Muzeum Lecha. Jego historia datuje się na drugą połowę lat 50. Niezwykle ważne wydarzenie nastąpiło 16 stycznia 1957 roku. Wtedy na spotkaniu klubowi nadano obowiązującą do dziś nazwę Lech.
Złote koszulki Lecha Poznań robią furorę. „Chcieliśmy podkreślić tradycję i tożsamość klubu”
Korona skorzystała na głosach… obywateli. Wyjątkowy rodzaj wsparcia
Wyjątkowe wsparcie od miasta uzyskała Korona Kielce, a właściwie miejski stadion. Kibice klubu zgłosili do Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego wniosek „Żółto-czerwona Arena dla każdego” i wywalczyli wymianę wszystkich starych, szarych krzesełek na nowe w barwach drużyny i miasta.
To nie pierwszy raz, kiedy Korona korzysta na KBO. Już kilka lata temu, w 2022 roku, stadion zyskał żółto-czerwone krzesełka na trybunie „telewizyjnej” – tej którą widać najczęściej podczas transmisji meczów. Teraz fani postanowili pójść za ciosem i ponownie złożyli wniosek, tym razem rozciągając go na cały stadion.
Adyen i Legia Warszawa grają do jednej bramki – nowoczesne płatności, większa wygoda dla kibiców
Adyen, globalna platforma technologii finansowych, nawiązała strategiczne partnerstwo z Legią Warszawa. Dzięki tej współpracy kibice zyskają prostsze, szybsze i bezpieczne płatności na każdym etapie kontaktu z klubem – od biletów, catering na stadionie, po zakupy w sklepie internetowym i personalizowane oferty.
Współpraca obejmuje cały klubowy ekosystem płatności – od sklepu internetowego i Legia FanStore, przez Legia Park, po punkty gastronomiczne i parkingi. Kibice zapłacą tak, jak im najwygodniej – kartą, telefonem lub zegarkiem. Kibice Legii będą mogli korzystać z większej liczby metod płatności – także mobilnych i międzynarodowych – oraz z szybszego i bezpiecznego procesu zakupowego. Partnerstwo to kolejny krok Legii Warszawa w realizacji długoterminowej strategii, która wykracza poza wyniki sportowe. Klub z Łazienkowskiej inwestuje w nowoczesną infrastrukturę i rozwiązania, które budują doświadczenia meczowe na najwyższym poziomie.
Rak piersi – Jagiellonia przypomina
Przed meczem z Arką Gdynia Żółto-Czerwoni pozowali do zdjęcia z różową wstążką – międzynarodowym symbolem walki z rakiem piersi.
Akcja ma celu propagowanie świadomości o zagrożeniach związanych z rakiem piersi oraz profilaktykę tego nowotworu. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór u kobiet. Szczyt jego występowania przypada na przedział wiekowy 45 – 74 lata.
Lifting autokaru Medalików
13 października 2025 roku Raków Częstochowa zaprezentował swój autokar, który przeszedł lifting.
Miedziowy Znicz
Wszystkich kibiców Zagłębia Lubin klub zachęca do wsparcia akcji Miedziowy Znicz – jednego ze sztandarowych projektów stowarzyszenia Muzeum Zagłębia Lubin.
Msza Święta będąca podsumowaniem całego przedsięwzięcia odbędzie się 7 listopada o godzinie 17:00 w Kościele na Starym Lubinie.
Błyskotliwa „szpilka” Legii w SM. Młodzi kibice nawiązali do finału Pucharu Polski
Legia Warszawa trafiła na Pogoń Szczecin w 1/16 finału STS Pucharu Polski. Do konfrontacji tych drużyn doszło już w tegorocznym finale rozgrywek na PGE Narodowym. Wówczas warszawska drużyna pokonała ekipę ze Szczecina 4:3, a teraz w social mediach stołecznego klubu pojawiło się kąśliwe nawiązanie do tamtego wydarzenia.
Trzeba przyznać, że najmłodsi kibice wykazali się sporymi umiejętnościami aktorskimi.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.