Wielki sukces Lecha Poznań w social mediach. Świetne nawiązanie do historycznego meczu
Lech Poznań podarował meczowe koszulki członkom zespołu Oasis. Noel Gallagher pochwalił się tym w mediach społecznościowych. Sam post na portalu "X" wygenerował już blisko 1,5 miliona wyświetleń.
Lech Poznań po raz kolejny umiejętnie nawiązał do historycznego wygranego spotkania z Manchesterem City. Kolejorz 15 lat temu pokonał wielkiego rywala 3:1. Teraz legendarny zespół Oasis na swoich koncertach zaproponował… „Poznań”, czyli kibicowski taniec, który został zapoczątkowany właśnie przez fanów Kolejorza.
Post Noela Gallaghera tylko na platformie X ma już blisko 1,5 miliona wyświetleń. Również w „polskich socjalach” bardzo pozytywnie zostały odebrane działania Kolejorza.
Marketingowa akcja mistrza Polski została szeroko zauważona także w mediach zagranicznych.

– W tym roku mija 15 lat od meczu Lecha Poznań z Manchesterem City, który dał początek całej pięknej historii związanej ze światową karierą „the Poznan”. Temat staje się coraz bardziej kultowy i żyje do dziś, czego dowodem trasa koncertowa grupy Oasis i wspólna „kibicowska” zabawa na ich koncertach – powiedział w rozmowie ze SportMarketing.pl Wojciech Terpiłowski, kierownik działu marketingu wizerunkowego Lecha Poznań.
– Postanowiliśmy zareagować na to zjawisko i wysłać klubowe koszulki wraz ze specjalnym listem braciom Gallagher. Niezmiernie cieszy nas rozgłos, bo interakcja z Oasis to dopiero początek kampanii. Tej jesieni kolejny raz gramy „w Europie” i chcemy, aby nasza obecność w rozgrywkach przebiegała pod wspólnym hasłem „Let’s all do the Poznan”. Będzie to widoczne podczas meczów, w okolicach stadionu czy na klubowej kolekcji odzieżowej. Chcemy przypomnieć młodszym kibicom, o co chodzi, zaprosić do wspólnej zabawy, a przy okazji promować markę miasta w Europie. Przy okazji chciałbym podziękować przedstawicielom Manchesteru City, miasta Poznań oraz PLOT za wsparcie i wspólne działania – podsumował nasz rozmówca.
Jakub Kłyszejko
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.