Ekstraklasa Marketingu – aktywny czerwiec polskich klubów
Chociaż ostatnia kolejka sezonu PKO BP Ekstraklasy miała miejsce pod koniec maja, już po zakończeniu rozgrywek, czyli w czerwcu kluby zrealizowały ciekawe inicjatywy marketingowe.

Maksym Chłań to ukraiński piłkarz grający na pozycji ofensywnego pomocnika lub skrzydłowego w Lechii Gdańsk. Klub poinformował, że chłopiec, także Maks, który był w złym nastroju po jednym z meczu, obawiając się spadku, wyprowadzi tego zawodnika na boisko.
Chłań stawiał pierwsze kroki w futbolu w akademii Dynama Kijów, a z czasem rozwijał skrzydła w ekipie Karpaty Lwów. W 2021 roku został graczem Zorii Ługańsk, gdzie występował w pierwszym zespole. W 2023 roku trafił do Lechii Gdańsk na zasadzie wolnego transferu po rozwiązaniu kontraktu z poprzednim klubem.
Nowy herb Miedziowych
W związku z 80‑leciem Zagłębia Lubin i ogłoszeniem sezonu 2025/26 jubileuszowym, w mediach społecznościowych można zobaczyć już zapowiedzi i wizualizacje pomysłów Miedziowych, np. w złoto-czarnych barwach i ze stylizowanym herbem jubileuszowym.
Przypomnijmy, że już w 2021 roku, okazji 75. urodzin klubu (powstałego w 1946 r.), klub zaprezentował specjalny herb i umieścił go na koszulkach meczowych – pojawił się zarówno mały symbol przy karku, jak i duże okrągłe logo na boku trykotu. Dodatkowo, wizerunek tego jubileuszu wykorzystywano w komunikacji klubowej #75LatZL (źródło: zaglebie.com).
Wiele aktywności Lecha Poznań
Dziewiąte w historii klubu mistrzostwo Polski to triumf, z którego cieszy cię cała Wielkopolska! Ten sukces nie byłby możliwy bez wuchty wiary, która pojawiała się przy Bułgarskiej, by wspierać lechitów w każdym meczu. Najlepsi w poprzednim sezonie poznaniacy byli nie tylko na boisku, ale również na trybunach, notując rekordową frekwencję na poziomie 29 tysięcy co mecz. By im podziękować i by być jeszcze bliżej niebiesko-białej społeczności klub ruszył z trofeum do wielkopolskich powiatów.
– Na początku czerwca zwróciliśmy się do wielkopolskich powiatów z propozycją wspólnej celebracji dziewiątego w historii Lecha Poznań mistrzowskiego tytułu. Naszym celem jest to, by jak najwięcej kibiców w regionie miało możliwość zobaczenia trofeum. Dzięki temu chcemy docenić wszystkich naszych fanów, którzy pojawiają się regularnie przy Bułgarskiej i docierają do nas z naprawdę różnych stron województwa – wyjaśnia Wojciech Terpiłowski, kierownik marketingu wizerunkowego Lecha Poznań.
Poniżej prezentujemy harmonogram.
21 czerwca – Międzychód
27 czerwca – Oborniki
28 czerwca – Czarnków
29 czerwca – Jarocin
6 lipca – Ślesin
11 lipca – Szamotuły
12 lipca – Środa Wielkopolska
20 lipca – Śrem
15 sierpnia – Turek
16 sierpnia – Słupca
30 sierpnia – Trzcianka
5 września – Gniezno
Gliwickie upamiętnienie
Piast Gliwice obchodzi w tym roku 80-lecie swojego istnienia. Z tej okazji klub przygotował szereg wydarzeń, w tym uroczystości na gliwickim rynku z udziałem kibiców, piłkarzy i nowego trenera, Maxa Möldera. Obchody jubileuszu trwają już od 18 czerwca, a kulminacja nastąpi we wrześniu, podczas meczu z Jagiellonią Białystok.
Kolejna bejsbolówka Rakowa
Marek Papszun to bez wątpienia charyzmatyczny trener, który spopularyzował noszenie czapek z daszkiem. Nie jest zaskoczeniem więc, że latem w ofercie klubu spod Jasnej Góry znajdziemy taką ofertę…
Problematyczne nazwisko nowego piłkarza
Pogoń Szczecin już podejmuje działania na rynku transferowym. Portowcy pozyskali środkowego obrońcę z Portugalii, który ostatnie lata spędził w Rumunii. Niezorientowani w sprawie mogą się zastanawiać, co to ma wspólnego z marketingiem. Otóż nazwisko tego zawodnika wzbudziło spore emocje.
Klub podszedł do tej sprawy z dużym poczuciem humoru, co wzbudziło entuzjazm na portalu X.
Model subskrypcyjny Wojskowych
Jeśli chodzi o Legię Warszawa, wystartował pierwszy etap sprzedaży karnetów oraz zamknięta sprzedaż subskrypcji rocznych. Klub wydłużył czas obowiązywania niższych cen subskrypcji do końca sierpnia. Do 4 lipca posiadacze karnetów z sezonu 2024/25 mają możliwość odnowienia swojego miejsca z poprzedniego sezonu, kupując karnet lub wybierając nową formę uczestnictwa – subskrypcję roczną – stałe miejsce. Ceny produktów są jednymi z najniższych wśród zespołów Ekstraklasy.
Zwracamy uwagę na nowość w polskiej piłce, a mianowicie ów model subskrypcyjny, czy to pójście z duchem czasu przyjmie się w Legii? Czas pokaże. Przy okazji warto docenić sposób, w jaki Legia komunikuje to swoim kibicom, bo kampania w social mediach jest bardzo emocjonalna.
Cracovia ugościła brazylijskie legendy
W czerwcu do Polski przybyła drużyna Ronaldinho Gaucho: Helton, Anderson Polga, Roberto Assis, Carlos Gamarra, Amaral, Andre Santos, Edmilson, Ronaldinho, Gabriel Gubela, Tassio, Rodrigo Costa, Roger Guerreiro, Diego Souza, Diguinho, Josue, Grafite, Aldair. Ta ekipa zrobiła piorunujące wrażenie. Ronaldinho Show, czyli sportowe widowisko, które miało miejsce na Stadionie Śląskim w Chorzowie, przyciągnęło nieprzebrane tłumy entuzjastów piłkarskiej samby.
Co ciekawe, także jeden z klubów PKO BP Ekstraklasy skorzystał na wizycie brazylijskich tuzów piłki nożnej w Polsce…
Serialowy motyw w działaniach Górnika Zabrze
Simpsonowie to serial animowany, który do dziś cieszy się sporym zainteresowaniem i ma fanów na całym świecie. Na czym polega fenomen? Na… przepowiadaniu przyszłości. Wiele historii, które pokazywali Simpsonowie, rzeczywiście wydarzyło się. Znawcy serialu zwracają uwagę na skuteczne predykcje ws. prezydentury Donalda Trumpa, pandemii COVID-19, kryzysu finansowego w Grecji, legalizacji marihuany w USA czy rozwoju technologii.
Górnik prowadzi akcje promocyjne związane ze sprzedażą karnetów, a przypomnijmy, że to klub z Zabrza jako pierwszy w PKO BP Ekstraklasie ruszył ze sprzedażą karnetów na następny sezon.
