Marketing 12 października 2023

Piłkarze Fortalezy wyszli na boisko z psami do adopcji

Przed ligowym meczem z drużyną America-MG zawodnicy zespołu Fortalezy wyprowadzili na boisko zwierzaki ze schroniska. To część kampanii promującej odpowiedzialną adopcję zwierząt.

Na filmikach z prezentacji drużyn widać piłkarzy, prowadzących na smyczach psy ze schroniska Abrigo Sao Lazaro. Po spotkaniu chętni kibice mogli je przygarnąć, a że gospodarze wygrali 3:2, to humory na pewno fanom dopisywały i mogli być bardziej skłonni do życzliwych gestów. Zwierzaki czekały na nowych opiekunów w specjalnie wydzielonej strefie, a towarzyszyły im Areninha i Caramela – dwa psy, które są stadionowymi maskotkami.

Akcja na stadionie Fortalezy jest częścią kampanii #NoviPet, zainicjowanej przez głównego sponsora klubu, firmę bukmacherską NoviBet, zarejestrowaną w Grecji. W trakcie kampanii, która ruszyła 4 października w Światowy Dzień Zwierząt, jest promowana odpowiedzialna adopcja, dlatego chętni na adopcję po meczu Fortalezy, byli pieczołowicie sprawdzani.

Bezdomne psy i koty stanowią w Brazylii wielki problem. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która zbiera takie informacje w największym kraju Ameryki Południowej, w 2022 roku było 30 milionów bezdomnych psów i kotów. Porzucanie zwierząt nadal jest tam wielkim problemem, chociaż stanowi przestępstwo od 1998 roku, a trzy lata temu kara za znęcanie się nad zwierzętami została podwyższona z dwóch do pięciu lata więzienia.

To może być dobry pomysł dla polskich klubów na działania z obszaru CSR, choć w Polsce problem porzucanych zwierząt wydaje się być mniejszy niż w Brazylii. W 2020 roku w schroniskach dla zwierząt przebywały 92 242 psy oraz 32 507 kotów.