Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Kobiety | Sport | Biznes
Kobiety | Sport | Biznes Katarzyna Gawlik: w Superbecie kobiety stanowią aż 43 procent zespołu [WYWIAD]
20.10.2025 08:51

Katarzyna Gawlik: w Superbecie kobiety stanowią aż 43 procent zespołu [WYWIAD]

Katarzyna Gawlik, dyrektor marketingu Superbetu, w rozmowie ze SportMarketing.pl przedstawie istotę działań marki stale wzmacniającej swoją pozycję na polskim rynku. Nasza rozmówczyni zwraca uwagę na trendy, potrzebę docierania z przekazem do kolejnych grup odbiorców czy niepoślednią rolę kobiet w tej firmie.

Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Katarzyna Gawlik: w Superbecie kobiety stanowią aż 43% zespołu [WYWIAD]
Autor zdjęcia: Press Focus

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Czy Superbet przykłada wagę do tego, by być kojarzonym z wieloma dyscyplinami sportu?

Katarzyna Gawlik, dyrektor marketingu Superbetu: – Superbet chce być przede wszystkim kojarzony z emocjami i dobrą zabawą. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie można odnaleźć pasję i radość ze wspólnego przeżywania sportowych wydarzeń. Dlatego pojawiamy się nie tylko na boiskach, ale także na torach żużlowych, skoczniach narciarskich, przy tarczach do darta czy szachownicach.

Jednak piłka nożna jest kluczowa?

– Oczywiście. To wciąż sport numer jeden w oczach Polaków i najpopularniejsza dyscyplina w naszej branży. Nic więc dziwnego, że właśnie w piłce nożnej jesteśmy najbardziej widoczni. Dziś należymy do grona największych prywatnych sponsorów polskiego futbolu. W Ekstraklasie wspieramy pięć klubów, a w czterech z nich jesteśmy obecni na froncie koszulki. Jednak skala naszych działań i partnerstw jest naprawdę szeroka.

Wróćmy do szachownic. To partnerstwo ma też wymiar popularyzatorski?

– Zdecydowanie tak. Zawsze chcemy być odpowiedzialnym sponsorem i wspierać inicjatywy, które wnoszą realną wartość. Szachy są świetnym tego przykładem. W przyszłym roku ponownie będziemy sponsorem tytularnym najbardziej prestiżowego turnieju szachów szybkich i błyskawicznych w Polsce – Superbet Rapid & Blitz, rozgrywanego w ramach cyklu Grand Chess Tour. Dzięki niemu w Warszawie regularnie pojawiają się takie postacie jak Garri Kasparow, Magnus Carlsen, mistrz świata Gukesh Dommaraju czy ulubieniec polskich kibiców Jan-Krzysztof Duda. Tym projektem pokazujemy, że przy odpowiednim wsparciu, pomyśle i zaangażowaniu nawet teoretycznie niszowa dyscyplina może stać się widowiskiem na światowym poziomie, transmitowanym w telewizji i przyciągającym setki kibiców.

Przejdźmy teraz do ambasadorów Superbet. Czy priorytetem było postawienie na osoby związane z piłką nożną?

– Tak, myślę, że można tak powiedzieć. Postawiliśmy na silne osobowości związane z futbolem, co wynika zarówno z naszej strategii, jak i z realiów rynku. W Polsce to piłka nożna ma największy zasięg i emocjonalny wpływ na kibiców. Od początku stawiamy na długofalowe, partnerskie relacje. Świetnym przykładem jest Jerzy Dudek, który współpracuje z nami od 2017 roku, czyli od wczesnego startu Superbet w Polsce. Od długiego czasu współpracujemy też ze Sławkiem Peszką i Mateuszem Borkiem.

To nazwiska silnie kojarzone z piłką i bardzo dobrze rezonujące z naszymi odbiorcami. Każdy z nich wnosi coś unikalnego, a razem tworzą spójną i autentyczną reprezentację naszej marki. Jednocześnie nie zamykamy się wyłącznie na futbol. Dobrym przykładem jest nasza współpraca z Jeremym Sochanem, jedynym Polakiem w NBA. Zainicjowaliśmy ją przy okazji kampanii 360 poświęconej odpowiedzialnej grze. To pierwsza tego typu akcja w Polsce w branży bukmacherskiej. Jeremy był idealnym partnerem – młody, autentyczny i inspirujący.

Timing ogłoszenia tej współpracy był chyba idealny?

– Tak, moment był bardzo dobry – przypadał na czas EuroBasketu. Niestety tuż przed turniejem Jeremy doznał kontuzji, przez co nie mógł wziąć udziału w rozgrywkach. Mimo to kampania przynosi świetne rezultaty i ma bardzo ważny przekaz: pokazuje, jak istotna jest równowaga w życiu i odpowiedzialne podejście do gry. Dzięki temu budujemy pozytywny i odpowiedzialny wizerunek marki, która jako pierwsza w Polsce w naszej branży tak otwarcie mówi o odpowiedzialnej rozrywce. To dla nas ważny krok.

Superbet jest stosunkowo nowym graczem w branży bukmacherskiej w Polsce. Jak wygląda wasza pozycja na tle konkurencji?

– Rzeczywiście, na polskim rynku w pełni działamy od 2021 roku i w tak krótkim czasie udało nam się zbudować bardzo silną pozycję. Niewiele brakuje nam do roli lidera pod względem udziału w rynku, a co najważniejsze – stale rośniemy. To efekt świetnego produktu, najlepszej na rynku aplikacji oraz ciężkiej pracy wielu osób, które każdego dnia z niesamowitą energią i zaangażowaniem podchodzą do swoich zadań. Największą siłą Superbetu jest zespół pełen profesjonalnych pasjonatów sportu.

A jak zmieniały się wasze działania marketingowe? Rynek i odbiorcy wymagają dziś treści krótszych, bardziej dynamicznych.

– To prawda. Marketing, tak jak cały świat wokół nas, nieustannie się zmienia. Dziś wszystko musi być szybsze, bardziej angażujące i dostosowane do specyfiki kanału. Media społecznościowe żyją tempem chwili, dlatego kluczowa jest szybka reakcja. My ten refleks mamy. Nasze profile rosną najszybciej w branży, a współprace contentowe i influencerskie angażują ogromną liczbę użytkowników.

Zasięgi i liczba wyświetleń regularnie plasują nas w czołówce branży. Współpracujemy m.in. z Mateuszem Święcickim, Pawłem Grabowskim oraz młodszymi twórcami, by skutecznie docierać do różnych grup odbiorców. Niezależnie od kanału, łączy nas jedno: pasja do sportu, wysoka jakość treści i komunikacja w czasie rzeczywistym.

Co jest największym atutem Superbetu w tej sferze?

– Na pewno kreatywność, nieszablonowe podejście i błyskawiczny timing. Szybka reakcja i komunikacja „na gorąco” to nasza specjalność. A więc znów muszę powiedzieć, że największym atutem jest niesamowity zespół, który jest po tej drugiej stronie Internetu i jako przysłowiowy „admin” doskonale wyczuwa nastroje krążące w sieci.

Czy w branży bukmacherskiej jest coraz więcej kobiet zajmujących się marketingiem sportowym, a może to nadal domena mężczyzn?

– Na pewno przełamujemy stereotyp, że to branża typowo męska. Mężczyzn jest w niej dużo, ale kobiet przybywa i to bardzo cieszy. Mamy wiele utalentowanych, zaangażowanych profesjonalistek. Łączenie życia zawodowego z rodzinnym to wyzwanie, szczególnie dla kobiet. Jako mama trójki dzieci wiem, jak ważna jest równowaga między tymi sferami.

W Superbecie kobiet jest więc rzeczywiście sporo?

– Zdecydowanie tak – i jesteśmy z tego bardzo dumni. W Polsce kobiety stanowią już 43%
naszego zespołu. To świetny wynik, który pokazuje, jak istotną rolę odgrywają w rozwoju
naszej organizacji – zarówno w obszarach marketingu, digitalu, obsługi klienta, jak i analityki.
W naszym zespole mamy wiele utalentowanych, ambitnych i doświadczonych
profesjonalistek, które wnoszą ogromną wartość – od świeżego spojrzenia strategicznego po
doskonałą znajomość trendów w branży bukmacherskiej, marketingu sportowym, digital
marketingu, obsłudze klienta czy analityce.

Coraz wyraźniej widać też, że cała branża bukmacherska się zmienia – staje się bardziej
różnorodna, otwarta i inkluzywna. Kobiety coraz częściej zajmują kluczowe stanowiska
menedżerskie, zajmują miejsca w zarządach. To bardzo pozytywny trend, który wzmacnia
nie tylko wizerunek branży, ale też jej innowacyjność. W Superbecie chcemy być częścią tej zmiany i dalej przełamywać stereotyp, że świat zakładów bukmacherskich to wyłącznie męska domena. Bo to właśnie różnorodność – w myśleniu, doświadczeniach i perspektywach – napędza nasz rozwój.

branża bukmacherska Jerzy Dudek Katarzyna Gawlik Mateusz Borek piłka nożna skoki narciarskie Superbet Polska szachy żużel
Materiał Promocyjny
Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Kobiety | Sport | Biznes

Kobiety | Sport | Biznes

Justyna Gdowska: marketing sportowy jest niezwykle wdzięczny pod kątem kreatywności [WYWIAD]

Justyna Gdowska, dyrektor marketingu i rozwoju produktów marki Trefl, ma za sobą wieloletnie doświadczenie w siatkówce i piłce nożnej. Dzięki temu może spojrzeć z perspektywy czasu na rozwój marketingu sportowego w Polsce. Bartłomiej Najtkowski
2024.11.05 Warszawa
Wydarzenia VIII Kongres Sport Biznes Polska
N/z Justyna Gdowska
Foto Norbert Barczyk / PressFocus
Monika Listkiewicz: wybory do struktur EHF to dla nas zawsze ważny moment [WYWIAD]
Materiał Promocyjny Monika Listkiewicz: wybory do struktur EHF to dla nas zawsze ważny moment [WYWIAD] Bartłomiej Najtkowski
Paulina Laby: moja działalność w STS jest strategiczna, ale też mocno osadzona w sporcie [WYWIAD]
Materiał Promocyjny Paulina Laby: moja działalność w STS jest strategiczna, ale też mocno osadzona w sporcie [WYWIAD] Bartłomiej Najtkowski
Ilona Termińska: kobiety przejęły wiele funkcji w strukturach organizacyjnych klubów żużlowych [WYWIAD]
Materiał Promocyjny Ilona Termińska: kobiety przejęły wiele funkcji w strukturach organizacyjnych klubów żużlowych [WYWIAD] Bartłomiej Najtkowski
Aleksandra Mirosław: Totalizator Sportowy wspiera sportowców indywidualnych i infrastrukturę sportową [WYWIAD]
Materiał Promocyjny Aleksandra Mirosław: Totalizator Sportowy wspiera sportowców indywidualnych i infrastrukturę sportową [WYWIAD] Bartłomiej Najtkowski

SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}