49. Aldona Marciniak – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Aldona Marciniak zajęła 49. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Znana dziennikarka, która zajmuje się na co dzień motorsportem, wciąż współpracuje z "Przeglądem Sportowym". Fani Formuły 1 ucieszyli się, gdy w 2024 roku okazało się, że wraca do Eleven Sports.
Sylwetka Aldony Marciniak
Aldona Marciniak specjalizuje się w motorsporcie i motoryzacji. Jest dziennikarką Przeglądu Sportowego Onetu, gdzie od 2021 roku prowadzi razem z Łukaszem Kadziewiczem cotygodniowy magazyn wideo „Misja Sport”. Do niedawna współpracowała z Viaplay, a wraz z początkiem roku przeszła do redakcji Eleven Sports, gdzie będzie pracowała przy transmisjach Formuły 1. Jest współautorką biografii Roberta Kubicy „Niezniszczalny”, a także od kilku lat współprowadzi Galę Plebiscytu Przeglądu Sportowego na Najlepszego Sportowca Roku w Polsce.
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Aldony Marciniak w ostatnim roku
Aldona Marciniak jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarek sportowych w naszym kraju. Gdy w grudniu minionego roku Eleven Sports ogłosiło, że Marciniak wraca do tej stacji, widzowie przyjęli tę informację z entuzjazmem. Wiele osób spodziewało się takiego ruchu, ponieważ Marciniak zyskała renomę na rynku. Tam, gdzie jest Formuła 1 pokazywana w telewizji, tam musi być Aldona Marciniak.
– Kolejny raz znalazłam się wśród nominowanych i cały czas samą obecność w rankingu traktuję jako ogromne wyróżnienie. Są w nim wielkie nazwiska! Wystarczy spojrzeć na zeszłoroczną zwyciężczynię – Igę Świątek, na będące zawsze wysoko Annę Lewandowską, Ewa Chodakowską, kobiety biznesu, członkinie zarządu największych spółek… W porównaniu z ich działalnością, moje, dziennikarskie pole to ułamek polskiego sportu. Dlatego znaleźć się w takim gronie i pomyśleć, że mam wpływ na nasz sport to wielki zaszczyt! – powiedziała w rozmowie z portalem SportMarketing.pl Aldona Marciniak.
Bartłomiej Najtkowski
Więcej Kobiety | Sport | Biznes
Justyna Gdowska: marketing sportowy jest niezwykle wdzięczny pod kątem kreatywności [WYWIAD]
Justyna Gdowska, dyrektor marketingu i rozwoju produktów marki Trefl, ma za sobą wieloletnie doświadczenie w siatkówce i piłce nożnej. Dzięki temu może spojrzeć z perspektywy czasu na rozwój marketingu sportowego w Polsce.