12.12.2025 10:41

Mercedes-Benz głównym partnerem WTA

Niemiecka marka samochodów zastępuje Hologic jako główny partner WTA w ramach ważnej współpracy. W kobiecym tenisie będą rekordowe pieniądze.

Mercedes-Benz głównym partnerem WTA
Autor zdjęcia: Mercedes-Benz

Federacja Tenisa Kobiet (WTA) ogłosiła, że Mercedes-Benz jest jej nowym partnerem wiodącym w ramach długoterminowej współpracy, która rozpocznie się w 2026 roku. Od 1 stycznia kobiecy cykl będzie znany pod nazwą „WTA Tour Driven by Mercedes-Benz”, a producent samochodów będzie inwestował 50 milionów dolarów rocznie w tenis kobiecy przez okres do 10 lat, jak poinformował nadawca publiczny BBC.

Zmiana kategorii

Kategoria partnera wiodącego zastąpi dotychczasowy status sponsora tytularnego organizacji. Obecnym sponsorem tytularnym WTA jest Hologic, międzynarodowa firma produkująca sprzęt medyczny, na mocy czteroletniej umowy zawartej w marcu 2022 roku. Dzięki tej umowie WTA po raz pierwszy od 2010 roku pozyskała sponsora tytularnego i była to pierwsza duża umowa sportowa dla Hologic. W tamtym czasie umowa ta była uznawana za największą globalną umowę sponsorską w historii WTA, a GlobalData Sport wyceniała ją na około 20 milionów dolarów rocznie.

Znacząca ekspozycja marki

Mercedes-Benz będzie widoczny na około 30 turniejach w 2026 roku, a kolejne planowane są na 2027 rok. Zadebiutuje również na szyldzie reklamowym podczas Abu Dhabi Open oraz Ostrava Open w Czechach, w dniach od 31 stycznia do 7 lutego 2026 roku. Mercedes dostarczy również pojazdy na turnieje WTA i oczekuje się, że podpisze z kilkoma zawodniczkami indywidualne umowy sponsorskie. Amerykańska gwiazda i numer trzy na świecie, Coco Gauff, ogłosiła niedawno nowe partnerstwo z marką.

Nieprzypadkowy partner

Niemiecka marka z branży motoryzacyjnej ma długą historię działania w tenisie. Przypomnijmy, że sponsorowała męski turniej ATP Tour przez 12 lat, aż do 2008 roku. Mercedes-Benz przez ponad 40 lat miał również prawa do tytułu turnieju Stuttgart Open ATP Tour 250, który w latach 1978-2021 nosił nazwę Mercedes Cup.

WTA i Mercedes-Benz chcą wykorzystać partnerstwo, aby zapewnić tenisowi kobiet „jeszcze większą rozpoznawalność i przyspieszyć jego dynamiczny rozwój na całym świecie”. Marina Storti, CEO WTA, skomentowała:

Z radością witamy Mercedes-Benz jako głównego partnera WTA Tour. To długoterminowe partnerstwo odzwierciedla wspólną wizję i silne zaangażowanie w przyszłość kobiecego tenisa i z niecierpliwością oczekujemy współpracy na rzecz rozwoju tego sportu. Pozyskanie tak silnego i zaufanego partnera to kluczowy moment dla WTA Ventures, ponieważ staramy się o dalszy rozwój kobiecego tenisa, a Mercedes-Benz doskonale wpisuje się w te ambicje.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing