24.11.2025 07:58

David Beckham rozpoczął współpracę z Bank of America z myślą o mundialu

David Beckham, obecnie właściciel Interu Miami, a wcześniej piłkarz wielu znanych klubów, który stał się też ikoną popkultury, podpisał przełomową, wieloletnią umowę partnerską z Bank of America, który przyczyni się do wzmocnienia globalnych inicjatyw sportowych w kontekście zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej.

Db Miami Stati Uniti 14/06/2025 - FIFA Club World Cup 2025 / Al Ahly-Internacional Miami / foto Daniele Buffa/Image nella foto: David Beckham PUBLICATIONxNOTxINxITA 2025.06.14 Miami Gardens pilka nozna , klubowe mistrzostwa swiata w pilce noznej FIFA Al Ahly FC - Inter Miami CF Foto IMAGO/PressFocus !!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Beckham na przestrzeni lat przyczynił się do wzrostu popularności piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych. Miał w tym udział już podczas kariery piłkarskiej, gdy bronił barw LA Galaxy, a w 2023 roku sprowadził do Miami Lionela Messiego. Anglik spodziewa się, że mundial zwiększy zainteresowanie piłką nożną w Stanach Zjednoczonych, gdzie oglądalność meczów jest niższa niż w przypadku innych dyscyplin sportowych.

To największe zawody sportowe na świecie – powiedział Beckham agencji Reuters.

Kontynuując swoją wypowiedź, nie ukrywał, że jest optymistą.

Widzę ogromny wzrost poparcia dla tej gry… wiemy, że jest tam ogromny rynek, to coś w rodzaju śpiącego giganta – dodał.

Mistrzostwa świata rozpoczną się w czerwcu i są sponsorowane przez BofA. Umowy z FIFA i Beckhamem wpisują się w inwestycje drugiego co do wielkości banku w USA w globalne wydarzenia i programy sportowe, jako sposób na wzmocnienie marki, promowanie usług i angażowanie lokalnych społeczności powiedział David Tyrie, prezes ds. marketingu globalnego i digitalu Bank of America.

I dodał:

Będzie to punkt dostępu dla klientów i potencjalnych klientów na całym świecie, ale tak naprawdę otwiera to markę Bank of America na wyjście daleko poza tradycyjne kategorie finansowe i, miejmy nadzieję, na budowanie więzi emocjonalnych, które będą napędzać lojalność.

Widać postęp

Strony nie ujawniły szczegółów finansowych partnerstwa. Beckham przytoczył rosnącą liczbę drużyn piłkarskich MLS, stadionów i akademii piłkarskich, w połączeniu z rosnącą liczbą kibiców Premier League, jako dowód na to, że ten sport zyskuje na popularności w Stanach Zjednoczonych.

Większość właścicieli klubów MLS dostrzega w MŚ szansę… na awans na wyższy poziom i osiągnięcie jeszcze więcej, a także na zwiększenie popularności tej dyscypliny w swoim kraju – powiedział Beckham, który w tym miesiącu otrzymał tytuł szlachecki od króla Karola.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing