09.12.2025 09:34

Qatar Airways oficjalnym partnerem MŚ w piłce nożnej

FIFA oficjalnie ogłosiła, że ​​Qatar Airways zostanie oficjalnym partnerem i oficjalną linią lotniczą MŚ w piłce nożnej, które odbędą się w Hiszpanii, Portugalii i Maroku. Partnerstwo to potwierdza globalną strategię linii lotniczych, które już teraz mają silną pozycję w międzynarodowym sporcie.

Qatar Airways oficjalnym partnerem MŚ w piłce nożnej
Autor zdjęcia: PressFocus

Qatar Airways umacnia swoją pozycję w światowym sporcie

Katarskie linie lotnicze kontynuują swoją ekspansję, dążąc do znaczącej obecności w najważniejszych rozgrywkach. Po EURO 2020, Mistrzostwach Świata 2022, Formule 1, europejskich rozgrywkach w piłce nożnej, tenisie i rugby, partnerstwo z FIFA zapewnia Qatar Airways unikalną ekspozycję.

Umowa jest częścią długoterminowej strategii: kojarzenia marki ze sportem premium i wspierania silnej strategii budowania reputacji kraju, skoncentrowanej na turystyce, globalnej łączności i międzynarodowej renomie. Wyjątkowe MŚ 2030 to historyczne wydarzenie: zawody obejmują trzy kraje i dwa kontynenty. W związku z tym zaangażowanie globalnej, luksusowej linii lotniczej staje się strategiczne.

Priorytety w działaniach

Dzięki globalnej siatce połączeń i przepustowości hubów Qatar Airways zajmuje kluczową pozycję w następujących obszarach: zarządzanie przepływem kibiców, programy hotelarskie, podróże drużynowe i służbowe, operacje medialne i logistyczne. To partnerstwo jest bezpośrednią odpowiedzią na wyzwania związane z mobilnością, jakie niesie ze sobą geograficznie rozproszony turniej.

Bitwa powietrzna w globalnym sporcie

To partnerstwo pojawia się w czasie, gdy przewoźnicy z Zatoki Perskiej walczą o dominację na arenie sportowej. Emirates historycznie dominował w europejskiej piłce dzięki partnerstwom z AC Milan i Pucharem Anglii. Saudaria zwiększa swoją obecność w piłce nożnej, boksie i golfie. Qatar Airways rozszerza swoją działalność transkontynentalną. MŚ 2030 otwierają nowe możliwości dla liderów: spójny storytelling, innowacyjna gościnność, wykorzystanie danych podróżnych i integracja nowych formatów cyfrowych. Partnerstwo Qatar Airways z MŚ 2030 ilustruje trzy główne trendy: linie lotnicze stają się markami rozrywkowymi, a nie tylko przewoźnikami. Globalny sport przyciąga obecnie graczy zdolnych do inwestowania na masową skalę. Duże wydarzenia wymagają partnerów, którzy angażują się w doświadczenia kibiców tak samo, jak w aspekty operacyjne.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing