12.08.2025 10:14

Rozpoczęła się rekrutacja wolontariuszy na MŚ 2026

FIFA ogłosiła początek rekrutacji obejmującej ponad 65 tysięcy wolontariuszy na przyszłoroczny mundial. Będzie to największe tego typu przedsięwzięcie w historii organizacji, uwzględniające trzy kraje, 16 miast gospodarzy i sześć tygodni turnieju rozszerzonego do 48 drużyn.

Innowacyjny pomysł FIFA. Algorytm ma zastąpić transakcje między klubami
Autor zdjęcia: FIFA

Zgłoszeń można dokonywać już online: https://www.fifa.com/tournaments/mens/worldcup/canadamexicousa2026/volunteers. Przypomnijmy, że mundial zostanie rozegrany w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku od 11 czerwca do 19 lipca 2026 roku.

Istota pracy

Gianni Infantino, prezydent FIFA, docenia pracę wolontariuszy:

Wolontariusze stanowią serce, dusza i uśmiech turniejów FIFA. Mają szansę na pokazanie dumy ze swojego miasta, zajrzenie za kulisy turnieju i tworzenie wspomnień na całe życie. Program będzie rekordowy pod każdym względem. Rozszerzony format z 48 drużynami oraz działalność w 16 miastach przez sześć tygodni wymagają bezprecedensowej liczby zaangażowanych osób.

Kryteria naboru

Aby zostać wolontariuszem, trzeba mieć ukończone 18 lat w momencie składania aplikacji, nie ma natomiast górnego limitu wieku. Należy posługiwać się językiem angielskim, a dodatkowe języki stanowią atut. Każdy wolontariusz musi zobowiązać się do minimum ośmiu zmian podczas turnieju, których przewidywany czas trwania znajduje się w granicach od sześciu do ośmiu godzin, a niektóre zadania mogą ruszyć już w maju 2026 roku.

Trzeba wypełnić formularz online, testy kwalifikacyjne, przejść szkolenia oraz weryfikację przeszłości. Można wskazać preferowane miasto, ograniczając się jednak do jednej lokalizacji.

Zapłacą wolontariusze

Wolontariusze pokrywają koszty podróży do kraju gospodarza, zakwaterowania i ponoszą pozostałe wydatki. FIFA zagwarantuje im posiłki i napoje podczas zmian.
Informacje o lokalnym transporcie podczas turnieju otrzymają wkrótce. FIFA zapewnia udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing