UEFA WOMEN’S EURO 2025 – podsumowanie w liczbach
Za nami największe sportowe wydarzenie roku – mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet. To było historyczne EURO – po raz pierwszy wszystkie mecze turnieju kobiecego były dostępne w telewizji całkowicie za darmo. Spotkania z udziałem polskiej reprezentacji transmitowano w paśmie prime time na antenie TVP1, w TVP Sport, a także na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
Rozgrywkom towarzyszyły ogromne emocje aż do ostatniego gwizdka. W finałowym starciu, zakończonym remisem 1:1, Anglia pokonała Hiszpanię 3:1 w rzutach karnych. Był to najchętniej oglądany mecz turnieju bez udziału reprezentacji Polski – transmisja w TVP Sport zgromadziła ponad 357 tys. widzów (All 4+, In-home + OOH).
Największe zainteresowanie publiczności wzbudziły jednak spotkania z udziałem Polek – każdy z nich śledziła milionowa widownia.

Wyjątkowy mecz z Niemcami
Największym zainteresowaniem cieszył się mecz Niemcy – Polska, który przyciągnął rekordową frekwencję na stadionie, a przed telewizorami zgromadził średnio 1,9 mln widzów. W szczytowym momencie spotkanie śledziło w TVP1 i TVP Sport niemal 2,3 mln osób. TVP1, osiągając udział w rynku na poziomie 12,6%, była bezkonkurencyjnym liderem pasma.

W czasie meczów reprezentacji Polski TVP Sport był nie tylko najchętniej oglądanym kanałem tematycznym, ale również trzecim najchętniej oglądanym kanałem w total TV – ze średnim udziałem na poziomie 6,4 % .

Łączny zasięg transmisji związanych z Euro kobiet na antenach TVP1 i TVP Sport wyniósł 10,6 mln.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet przyciągnęły przed ekrany szeroką publiczność – także kobiety. W TVP1 stanowiły one ponad 43% widowni meczów, a w TVP Sport – 26%.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet cieszyły się także dużą popularnością w internecie. Najlepiej oglądały się transmisje meczów na żywo, które wygenerowały łącznie 1,2 mln odtworzeń.

Największym zainteresowaniem cieszyły się mecze z udziałem reprezentacji Polski. Rekordowym wynikiem może pochwalić się spotkanie Niemcy – Polska, które łącznie wygenerowało ponad 151,5 tys. odtworzeń.

Popularność transmisji online przełożyła się na wysoką pozycję serwisu TVP Sport. Konsekwencją wysokiej jakość i unikalności treści sportowych jest wysokie zaangażowanie w konsumpcję treści, które osiągnęło wynik na poziomie 00:28:38 min.

W tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet zaangażowało się aż 48 reklamodawców.