30.07.2025 08:18

UEFA WOMEN’S EURO 2025 – podsumowanie w liczbach

Za nami największe sportowe wydarzenie roku – mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet. To było historyczne EURO – po raz pierwszy wszystkie mecze turnieju kobiecego były dostępne w telewizji całkowicie za darmo. Spotkania z udziałem polskiej reprezentacji transmitowano w paśmie prime time na antenie TVP1, w TVP Sport, a także na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.

BASEL, SWITZERLAND - JULY 27: Leah Williamson and Keira Walsh of England lift the UEFA Women's EURO trophy after their team's victory in during the UEFA Women's EURO 2025 Final match between England and Spain at St. Jakob-Park on July 27, 2025 in Basel, Switzerland. (Photo by Alexander Hassenstein/Getty Images)
Autor zdjęcia: EURO 2025

Rozgrywkom towarzyszyły ogromne emocje aż do ostatniego gwizdka. W finałowym starciu, zakończonym remisem 1:1, Anglia pokonała Hiszpanię 3:1 w rzutach karnych. Był to najchętniej oglądany mecz turnieju bez udziału reprezentacji Polski – transmisja w TVP Sport zgromadziła ponad 357 tys. widzów (All 4+, In-home + OOH).

Największe zainteresowanie publiczności wzbudziły jednak spotkania z udziałem Polek – każdy z nich śledziła milionowa widownia.


Wyjątkowy mecz z Niemcami

Największym zainteresowaniem cieszył się mecz Niemcy – Polska, który przyciągnął rekordową frekwencję na stadionie, a przed telewizorami zgromadził średnio 1,9 mln widzów. W szczytowym momencie spotkanie śledziło w TVP1 i TVP Sport niemal 2,3 mln osób. TVP1, osiągając udział w rynku na poziomie 12,6%, była bezkonkurencyjnym liderem pasma.

W czasie meczów reprezentacji Polski TVP Sport był nie tylko najchętniej oglądanym kanałem tematycznym, ale również trzecim najchętniej oglądanym kanałem w total TV – ze średnim udziałem na poziomie 6,4 % .

Łączny zasięg transmisji związanych z Euro kobiet na antenach TVP1 i TVP Sport wyniósł 10,6 mln.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet przyciągnęły przed ekrany szeroką publiczność – także kobiety. W TVP1 stanowiły one ponad 43% widowni meczów, a w TVP Sport – 26%.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet cieszyły się także dużą popularnością w internecie. Najlepiej oglądały się transmisje meczów na żywo, które wygenerowały łącznie 1,2 mln odtworzeń.

Największym zainteresowaniem cieszyły się mecze z udziałem reprezentacji Polski. Rekordowym wynikiem może pochwalić się spotkanie Niemcy – Polska, które łącznie wygenerowało ponad 151,5 tys. odtworzeń.

Popularność transmisji online przełożyła się na wysoką pozycję serwisu TVP Sport. Konsekwencją wysokiej jakość i unikalności treści sportowych jest wysokie zaangażowanie w konsumpcję treści, które osiągnęło wynik na poziomie 00:28:38 min.

W tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet zaangażowało się aż 48 reklamodawców.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski