19.06.2025 07:33

„Wszystkie gramy do jednej bramki” – nowa kampania TVP przed Euro 2025 Kobiet

Po raz pierwszy w historii Polska kobieca reprezentacja zagra w mistrzostwach Europy, a Telewizja Polska rusza z kampanią, która pokazuje, że kobiety nie tylko grają w piłkę, ale grają o wielką stawkę. O widoczność. O szacunek. O zmianę. W inicjatywę włączyły się: Urszula Dudziak, Katarzyna Zielińska, Sylwia Przybysz, dr Sylwia Chutnik, Paulina Chylewska, Sylwia Dekiert i Maja Strzelczyk.

2024.12.03 Wieden
pilka nozna kobiet kwalifikacje Mistrzostw Europy Euro 2025
Austria - Polska
N/z radosc awans zwyciestwo Ewa Pajor
Foto Lukasz Laskowski / PressFocus

2024.12.03 Vienna
Football UEFA WomenÕs European Qualifiers Euro 2025
Austria vs Poland
radosc awans zwyciestwo Ewa Pajor
Credit: Lukasz Laskowski / PressFocus
Autor zdjęcia: PressFocus

Piłkarska reprezentacja Polski kobiet w lipcu, po raz pierwszy w historii, wystąpi w
mistrzostwach Europy. Telewizja Polska pozyskała wyłączne prawa do transmisji
Euro 2025, nadawca publiczny pokaże wszystkie mecze turnieju, rozgrywanego w
dniach 2–27 lipca w Szwajcarii. Mecze Polek będą transmitowane w TVP 1, a także
w TVP Sport oraz online na stronie TVPSPORT.PL, w aplikacji mobilnej TVP Sport oraz Smart TV.

Kiedy początek rywalizacji?

Pierwsze spotkanie Biało-czerwone turnieju rozegrają w piątek, 4 lipca godz. 21:00. Rywalkami Polek będą Niemki. Relacja ze szwajcarskiego turnieju będzie podobna jak w przypadku „męskiego” Euro. Piłka nożna kobiet po raz pierwszy zostanie pokazana na antenach TVP w tak szerokim i unikalnym wymiarze.

Z tej okazji Telewizja Polska przygotowała wyjątkową kampanię „Wszystkie gramy do
jednej bramki” – opartą na silnym przekazie społecznym, który idzie daleko poza sport. To opowieść o determinacji, zmianie i rosnącej sile kobiet w przestrzeni publicznej. O tym, że dziś kobieca piłka nożna przestaje być ciekawostką – a staje
się pełnoprawnym widowiskiem.

Specjalna oprawa

Kampania, oprócz aspektu sportowego, podkreśla kontekst społeczny: coraz większe zainteresowanie piłką nożną w wydaniu kobiecym, zwiększenie rozpoznawalności polskich reprezentantek w kraju i na świecie, stopniowe przełamywanie stereotypów oraz zmieniającą się rolę kobiet publicznej świecie spotu i poza nim. TVP zaprosiła do współpracy przy tym projekcie kobiety, które od lat grają własne „mecze” – na scenie, w mediach, w życiu społecznym, kobiety które poprzez swoją działalność inspirują innych i wzmacniają pozycję kobiet w społeczeństwie. W sesji zdjęciowej i spocie promocyjnym wystąpiły
m.in. Urszula Dudziak, Katarzyna Zielińska, Sylwia Przybysz, dr Sylwia Chutnik a także dziennikarki sportowe Paulina Chylewska, Sylwia Dekiert i Maja Strzelczyk.

Kampania będzie miała szeroki, wielokanałowy zasięg – obejmie telewizję, kina, radio, digital, prasę kobiecą oraz outdoor, w tym nośniki DOOH i komunikację
publiczną. Telewizja Polska chce dotrzeć z przekazem zarówno do kobiet, jak i
mężczyzn, nie tylko do fanów sportu, ale też do tych, którzy dopiero zaczynają
interesować się kobiecą piłką nożną. Materiały kampanijne pojawią się wszędzie
tam, gdzie żyją emocje – na ekranach, ulicach, w domach i w social mediach.

Dobór bohaterek kampanii nie jest przypadkowy – to silne, rozpoznawalne kobiety z różnych środowisk: sportu, kultury, mediów i życia społecznego. Ich głosy, doświadczenia i postawy pokazują, że kobiecość może mieć wiele twarzy – a
wszystkie one grają dziś do jednej bramki.

Za realizację kampanii odpowiada Biuro Reklamy i Marketingu Telewizji Polskiej we
współpracy z domem mediowym Value Media. Spot promujący akcję wyreżyserował Kamil Fortuna. Zobacz go tutaj https://www.youtube.com/watch?v=8_DKQQ2R5w0.

Bohaterki kampanii „Wszystkie gramy do jednej bramki”

Ewa Pajor

Jedna z najwybitniejszych polskich piłkarek. Obecnie występuje na pozycji
napastniczki w FC Barcelona oraz pełni funkcję kapitanki reprezentacji Polski. Ewa
Pajor aktywnie wypowiada się na temat równości płci w sporcie, podkreślając
potrzebę inwestowania w kobiecą piłkę nożną przez kluby i instytucje sportowe. Jako członkini programu Team Visa, Ewa Pajor pełni rolę ambasadorki kobiecej piłki
nożnej, promując ją na arenie międzynarodowej.

Paulina Chylewska

Doświadczona prezenterka oraz dziennikarka z ponad dwudziestoletnim stażem. Jej portfolio obejmuje nie tylko programy i wydarzenia sportowe, lecz również występowanie w roli gospodyni podczas gal, koncertów i festiwali. Ostatnio
prowadziła jeden z koncertów podczas KFPP w Opolu, jest również prowadzącą The Voice of Poland. Poza TVP pracuje głównie z kobietami i codziennie widzi, że
niezależnie od stanowiska i pozycji zawodowej, ich pewność siebie nie idzie w parze z doświadczeniem i kompetencjami, które niosą.

Urszula Dudziak

Piosenkarka jest czołową postacią polskiej wokalistyki jazzowej. Nagrała ponad 50
albumów, koncertowała niemalże we wszystkich krajach Europy, Azji i obu Ameryk, w tym w słynnej nowojorskiej Carnegie Hall oraz podczas Newport Jazz Festival. W 2016 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych UNESCO wyróżniła ją tytułem „Artysty dla Pokoju” (było to przy tym pierwsze takie odznaczenie dla twórcy z Europy Wschodniej). Urszula Dudziak jest zaangażowana w promowanie równości
płci oraz podkreśla znaczenie słyszalności i poważnego traktowania głosu kobiet.

Katarzyna Zielińska

Aktorka filmowa i teatralna. Absolwentka krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły
Teatralnej. Jest również laureatką Telekamery 2011 i 2012 w kategorii Aktorka.W swoim dorobku ma role w filmach: „Ostatni Klezmer”, „Ryś”, „Plac Zbawiciela”, „Mój Nikifor”, „Dzień świra”, „Och, Karol 2”, „Listy do M”. Poza tym znana jest z popularnych seriali „Barwy Szczęścia”, „O mnie się nie martw”, a jesienią pojawi się w nowej produkcji TVP pt. „Zaraz wracam”. Od lat wykorzystuje swoją popularność w celach społecznych. Aktorka wspiera mniejszości, ważne kampanie i konkretne osoby, które doświadczyły ciężkiej choroby lub niepełnosprawności. W 2018 roku została uhonorowana tytułem Gwiazdy Dobroczynności, a w 2024 roku nominowano ją w plebiscycie #Wszechmocne za jej wkład w działania społeczne.

Sylwia Chutnik

Jedna z najważniejszych i najbardziej utalentowanych polskich pisarek, autorka m.in. „Kieszonkowego atlasu kobiet”, „Cwaniar”, czy „Tyłem do kierunku jazdy”. Laureatka Paszportu „Polityki”, trzykrotnie nominowana do Nagrody Literackiej Nike. Pisze także sztuki teatralne i felietony. Jej książki zostały przetłumaczone już na 10
języków. Ma doktorat z nauk humanistycznych. Laureatka Społecznego Nobla Ashoki. Sylwia Chutnik założyła Fundację MaMa, pierwszą w Polsce organizację feministyczną skupioną na prawach matek i pracy opiekuńczej. Fundacja działała przez ponad 11 lat, podejmując inicjatywy na rzecz poprawy sytuacji kobiet z dziećmi w przestrzeni publicznej oraz zwracając uwagę na bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się z wózkami czy osobom niepełnosprawnym. Chutnik jest członkinią Warszawskiej Rady Kobiet, gdzie angażuje się w działania na rzecz równości płci i wspierania kobiet w życiu społecznym i gospodarczym.

Sylwia Przybysz

Polska piosenkarka, influencerka i youtuberka. Laureatka konkursu YouTube Young Stars 2015. Dzięki swojej otwartości i autentyczności, Sylwia Przybysz stała się
inspiracją dla wielu młodych kobiet, pokazując, że można łączyć życie rodzinne z pasją i karierą. Jej działania w mediach społecznościowych przyczyniają się do
budowania pozytywnego wizerunku macierzyństwa i kobiecości. Otwarcie dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi z macierzyństwem, podkreślając znaczenie
akceptacji własnego ciała po ciąży.

Sylwia Dekiert

Dziennikarka sportowa, prezenterka telewizyjna. Od ponad 20 lat związana z
Telewizją Polską, w tym czasie była gospodynią studia igrzysk olimpijskich, czy
piłkarskich mistrzostw Europy oraz tworzyła cykle reportażów „Orły Nawałki” i „Orły Sportu”. Poza tym współprowadziła „Wielkie Testy” w TVP1. Za swoją działalność trzykrotnie nominowana do Telekamer w kategoriach „Odkrycie roku” i „Komentator sportowy”. W 2020 roku zainicjowała akcję charytatywną #koszulkinapomoc, a zysk z wylicytowanych przez widzów, prywatnych pamiątek Sylwii Dekiert zasilił polską
służbę zdrowia, walczącą z pandemią koronawirusa.

Maja Strzelczyk

Maja Strzelczyk z TVP związana jest od stycznia 2024, a wcześniej współpracowała
z m.in. Ekstraklasa Live Park, Orange Sport, Weszło, Foot Truck i Canal+ Sport. Od
dwóch lat prowadzi również własny podcast „Audiochwile” w serwisie YouTube. Maja Strzelczyk specjalizuje się w lidze hiszpańskiej, doskonale zna tamtejszy język, Studiowała filologię hiszpańską.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing