21.05.2025 10:43

Nauka i sport na wysokim poziomie. To da się połączyć! Eksperci radzą, jak to zrobić

Jak skutecznie godzić sport z edukacją? Czy polskie uczelnie są gotowe na przyjęcie czynnych zawodników? Jakie rozwiązania systemowe są niezbędne, by wykorzystać kompetencje sportowców na rynku pracy? Jak w praktyce wygląda życie sportowca-ucznia? Za nami druga z cyklu bezpłatnych Konferencji „Wybiegaj swoją Przyszłość”, organizowanych przez Fundację Wybiegaj w Przyszłość z myślą o młodych sportowcach, trenerach i rodzicach.

Nauka i sport na wysokim poziomie. To da się połączyć! Eksperci radzą, jak to zrobić
Autor zdjęcia: Fundacja Wybiegaj w Przyszłość

Fundacja Wybiegaj w Przyszłość dokłada wszelkich starań, by wspierać holistyczny rozwój młodych sportowców, a także wpływać na całe środowisko sportowe w Polsce. Owocem tych działań jest między innymi cykl darmowych konferencji edukacyjnych ”Wybiegaj swoją przyszłość”. Podczas pierwszej z nich rozmawiano o sponsoringu w sporcie i najważniejszych kwestiach dotyczących współpracy na linii zawodnik – sponsor. Zaś tematem ostatniej była kariera dwutorowa, ze szczególnym naciskiem na łączenie nauki ze sportem.

Uznani eksperci

Swoimi doświadczeniami podzieliły się dr hab. Jolanta Żyśko, Prorektor ds. Rozwoju AWF Warszawa, która w latach 2014-2017 była członkiem grupy ekspertów Komisji Europejskiej ds. zarządzania zasobami ludzkimi w sporcie, Julia Badowska, która jako psycholog sportowy ma ogromne doświadczenie w pracy z zawodnikami łączącymi wyczyn z edukacją.

Wiedzę przekazywała także Anna Matuszewicz, mistrzyni Polski w skoku w dal, Stypendystka Fundacji Wybiegaj w Przyszłość, która z powodzeniem łączy treningi ze studiami na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Wiele celnych spostrzeżeń

Ekspertki debatowały nad organizacyjnymi i psychologicznymi aspektami godzenia nauki ze sportem oraz analizowały rozwiązania stosowane w Polsce i za granicą. W dyskusji przedstawiły wiele praktycznych wskazówek, zarówno dla sportowców-uczniów, jak i wspierających ich rodziców i trenerów.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing