Wiceprezes fundacji KitsUP : spodziewamy się nawet 1,5 tys. fanów piłkarskich koszulek
#4 edycja #KitsUP – największego święta kolekcjonerów koszulek i pamiątek piłkarskich w Polsce 17 maja 2025 roku odbędzie się w Warszawie, w godzinach 17:00-24:00. Tym razem event będzie realizowany z jeszcze większym przytupem niż do tej pory, ponieważ pasjonaci koszulek piłkarskich nawiązali współpracę z Muzeum Sportu i Turystyki. Jeden z organizatorów tegorocznego KitsUP w rozmowie ze SportMarketing.pl odsłania kulisy imprezy.

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Pierwszy raz współpracujecie z Muzeum Sportu i Turystyki?
Adam Rybczyński, wiceprezes fundacji KisUp: – Tak, jest to pierwsza współpraca z Muzeum Sportu i Turystyki. Mieliśmy kontakt od jakiegoś czasu i przy organizacji 4. edycji udało się połączyć siły.
To sprawia, że szczególnie eksponowane będą historyczne i współczesne koszulki reprezentacji Polski?
– Wystawa strojów reprezentacji Polski mężczyzn i kobiet jest ważną częścią wydarzenia, aczkolwiek będzie ona dostępna znacznie dłużej. To znaczy, jej uroczyste otwarcie odbędzie się na naszym evencie. Później, aż do startu kobiecego EURO, będzie ona dostępna dla odwiedzających muzeum. Jest to połączenie miejsca – muzeum, szczególnego czasu – promocja kobiecego EURO z naszą społecznością i możliwościami, a to wszystko w jedyną taką noc w roku – Noc Muzeów.
Ilu pasjonatów przyjedzie do Warszawy? wśród prelegentów wystąpią?
– Każdy #KitsUp to kolejny rekord frekwencji. Teraz we współpracy z Muzeum Sportu i Turystyki w szczególną noc dla wszystkich muzeów – spodziewamy się nawet 1,5 tys. ludzi, którzy odwiedzą wydarzenie. Dokładamy wszelkich starań do promocji wydarzenia, co może spowodować jeszcze wzrost liczy uczestników. Na evencie będziemy m.in. wyłaniać zwycięzcę konkursu „Złota Koszulka” sezonu 24/25, gdzie 5 koszulek walczy o miano tej najlepszej w obecnej kampanii. Każdy z klubów ogłasza możliwość głosowania w naszym konkursie na swoich social mediach, co dostarcza nam kolejnych zainteresowanych naszym eventem. Dziękujemy również SportMarketing.pl za tę rozmowę. Każda wypowiedź, każda reklama jest dla nas wartościowa.
Wśród prelegentów wystąpią?
– To znamienite grono ekspertów z branży medialnej: Kuba Ptak (TVP, ekspert koszulkowy), Maciej „Footroll” Krawczyk (coach, youtuber), Michał Banasiak (Instytut Dyplomacji Sportowej, redakcja XYZ), Michał Pol (Kanał Sportowy), Adam Kotleszka (Kanał Sportowy), Damian Bąbol (influencer), Radosław Majdan (Canal +), Emil Kopański (rzecznik prasowy reprezentacji Polski), Stefan Szczepłek (legenda dziennikarstwa sportowego).
Można spodziewać się koszulek znanych klubów, ale też egzotycznych, nieoczywistych?
– Na naszym wydarzeniu można zobaczyć zarówno koszulki z aktualnie rozgrywanego sezonu, jak i z lat 90. Egzotyczne, klasyczne, retro i tak dalej. Wszechstronność, różnorodność. Jest kolorowo i powiedziałbym wręcz artystycznie bo każda koszulka ma swoją historię, każda koszulka to szczególne wykonanie, szczególny materiał i wykończenia. Te środowisko to docenia i kultywuje piękno i wartość koszulek piłkarskich.
