29.04.2025 08:03

Sponsoring sportu w nowej odsłonie – Sport for Brands 2025 jako platforma do dyskusji o dobrych praktykach

W ostatnich dniach Kancelaria Prezesa Rady Ministrów opublikowała dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa” . Rekomendacje te mają na celu uporządkowanie działań sponsorskich, zapewniając ich przejrzystość, efektywność ekonomiczną oraz neutralność polityczną.​

2022.06.02 Wroclaw
Sport Biznes Polska Sezon 2022
Sport For Brands
N/z Jakub Swislowski
Foto Marcin Bulanda / PressFocus

2022.06.02 Wroclaw
SBP Season 2022
Sport For Brands
Jakub Swislowski
Credit: Marcin Bulanda / PressFocus
Autor zdjęcia: PressFocus

W kontekście tych zmian szczególnego znaczenia nabiera konferencja Sport For Brands 2025, która odbędzie się 10 czerwca w Sheraton Sopot Hotel. Wydarzenie to zgromadzi przedstawicieli czołowych marek, organizacji sportowych, ekspertów oraz reprezentantów administracji publicznej, by wspólnie omówić kierunki rozwoju sponsoringu sportowego w Polsce.

Strategiczne myślenie

Rekomendacje KPRM wskazują na potrzebę strategicznego podejścia do sponsoringu
sportowego. Zarówno SSP jak i firmy prywatne coraz częściej chcą kreować nowe standardy i wprowadzać zmiany, które w perspektywie długoterminowej będą pozytywnie oddziaływać na całe środowisko. Zmiany są potrzebne, ale bez dialogu, współpracy i wymiany doświadczeń różnych interesariuszu rynku, osiągnięcie mierzalnych efektów będzie trwało zdecydowanie dłużej. Konferencja Sport for Brands to idealne miejsce do dyskusji z całą branżą na temat wdrażania tych wytycznych w praktyce
– podkreśla Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.​

Dlatego w programie wydarzenia nie zabraknie przestrzeni na rozmowę o skuteczności, odpowiedzialności i transparentności współpracy marek ze światem sportu. Wśród zaplanowanych tematów znalazły się zarówno najnowsze regulacje, jak i konkretne przykłady
działań – z perspektywy biznesu, administracji i organizacji sportowych.

W programie między innymi:

  1. Kodeks dobrych praktyk sponsoringu sportu przez Spółki Skarbu Państwa
    Jak w praktyce powinien wyglądać odpowiedzialny sponsoring realizowany przez państwowe spółki? Nowe rekomendacje KPRM to nie tylko zbiór zasad – to impuls do przemyślenia, jak działać bardziej przejrzyście, efektywnie i w duchu realnego wpływu społecznego. W rozmowie one-on-one będzie można przyjrzeć się, jak te wytyczne mogą zmienić codzienność współpracy między markami a organizacjami sportowymi – i co to oznacza dla całego rynku.
  2. ROI vs AVE – czy sponsoring to tylko liczby, czy także emocje i cele społeczne?
    Efektywność sponsoringu od zawsze wzbudza emocje – z jednej strony są tabelki, wskaźniki i raporty, z drugiej: ludzie, wartości i zaangażowanie. W tej debacie okaże się, gdzie dziś leży prawdziwa wartość działań sponsorskich. Jak ją mierzyć? Jakich efektów oczekują marki? I czy ROI naprawdę musi wykluczać autentyczne emocje?
  3. Promocja marek na rynkach zagranicznych poprzez sport
    Dobre mecze budzą emocje, ale mogą też otwierać nowe rynki. W erze globalnych transmisji, europejskich pucharów i rosnącej rozpoznawalności polskich klubów – sponsoring staje się narzędziem ekspansji. Podczas tej dyskusji zostanie pokazane, jak sport może wspierać międzynarodową strategię marki – i jakie kompetencje są potrzebne, by skutecznie wykorzystać jego potencjał na zagranicznych rynkach.
  1. Sport a marketing miejsc – mit czy rzeczywistość?
    Czy stadion może promować miasto? A bieg uliczny wzmocnić markę regionu? Samorządy coraz częściej sięgają po sport, by wspierać swoje cele wizerunkowe, społeczne i ekonomiczne. Ale czy potrafimy właściwie oceniać efekty tych działań? W tej debacie wybrzmi, jak naprawdę wygląda synergia między sportem, biznesem i promocją lokalną – i kiedy przynosi ona realną wartość. Konferencja Sport for Brands 2025 to wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz zdobycia wiedzy na temat najnowszych trendów w sponsoringu i marketingu sportowym. Więcej informacji o wydarzeniu dostępne jest na stronie organizatora: https://tiny.pl/cfy8rzt2.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing