„Dla sportowców najważniejsze były funkcjonalność i komfort”
We wtorek 4 listopada adidas pochwalił się zimową kolekcją dla polskich olimpijczyków. Stroje spotkały się z dużym uznaniem zarówno odbiorców, jak i samych sportowców. – Dla sportowców są to najważniejsze momenty w życiu, dlatego też muszą czuć się komfortowo i do tego wyglądać ładnie – mówił Patryk Cebartowski, Director Sports Marketing adidas Central Europe East w rozmowie dla SportMarketing.pl.
adidas od dwóch lat odpowiada za ubiór polskich olimpijczyków. Po Paryżu nadszedł czas na Mediolan/Cortina d’Ampezzo, czyli zimowe igrzyska. Stroje dla reprezentacji Polski są połączeniem klasyki z nowoczesnością. Bazują na kolorach białym i rubinowym, stanowiąc bezpośrednie nawiązanie do barw flagi narodowej. Paleta została wzbogacona o odcienie granatu, szarości, fioletu i srebra, co pozwoliło stworzyć różnorodne stylizacje.
– Proces tworzenia strojów trwał blisko dwa lata. Pracę nad projektami rozpoczęliśmy pod koniec 2023 roku, chwilę po ogłoszeniu współpracy z PKOl i wszyscy jesteśmy zadowoleni z efektów. Prezentacja spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i mam nadzieję, że wszyscy w Polsce, a przede wszystkim sportowcy, tak będą tę kolekcję postrzegać – powiedział Patryk Cebartowski, Director Sports Marketing adidas Central Europe East w rozmowie dla SportMarketing.pl.
Sportowcy chwalili sobie letnią kolekcją ubrań przygotowanych przez adidas. Brali też udział w procesie projektowania, a już niebawem będą mogli korzystać z nowoczesnej, a zarazem funkcjonalnej odzieży podczas najważniejszej imprezy czterolecia.
– Są różne obszary, na które zwracamy uwagę podczas projektowania kolekcji. Design, funkcjonalność, wszechstronność. Produkty są specjalnie dopasowane do momentów, w których sportowcy znajdują się podczas igrzysk olimpijskich. Wydaje mi się, że ta wszechstronność i funkcjonalność to są rzeczy najważniejsze, bo design jest kwestią gustu i tutaj zdania mogą się różnić. Zawsze rozmawiamy ze sportowcami przy tworzeniu kolekcji. Tak samo było przed poprzednimi igrzyskami. Konsultujemy ją ze sportowcami i przedstawicielami komitetów: olimpijskiego i paralimpijskiego, bo jest ona tworzona dla wszystkich sportowców. Od samego początku wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby. Dla nich najważniejsze były funkcjonalność i komfort. To kluczowe podczas ceremonii otwarcia, zamknięcia i podium. Dla sportowców są to najważniejsze momenty w życiu, dlatego też muszą czuć się komfortowo i do tego wyglądać ładnie – dodał nasz rozmówca.

adidas w październiku 2023 roku podpisał pięcioletnią umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Nasi sportowcy założą stroje tej marki również podczas letnich igrzysk w Los Angeles.
– Współpraca z PKOl stoi na bardzo wysokim i profesjonalnym poziomie. Bardzo cieszymy się, że możemy wspierać polski sport. Robimy to od kilkudziesięciu lat. Z komitetami: olimpijskim i paralimpijskim współpracujemy od dwóch lat. Udało się nam wypracować bardzo dobre zrozumienie potrzeb, zarówno komitetu, jak i potrzeb sportowców. Staramy się być elastyczni w procesie przygotowania produktu – skomentował Cebartowski.
Globalna marka jest mocno zaangażowana w polski sport. Zapytaliśmy dyrektora sportowego o ewentualny sponsoring piłkarskiej reprezentacji Polski.
– Wspieramy także piłkę nożną, przykładem jest Piotrek Zieliński, z którym mamy indywidualną umowę. Jesteśmy partnerem wielu klubów, Ekstraklasy. Jeśli chodzi o reprezentację, w tym momencie ma innego partnera. PZPN jest największym związkiem sportowym w Polsce i gdyby była taka możliwość, to pewnie byśmy ją rozważyli – podsumował Director Sports Marketing adidas Central Europe East.
Jakub Kłyszejko
Więcej Artykuły
TVP Sport pokaże mistrzostwa świata w darcie. Trzech Polaków w turnieju
Telewizja Polska pokaże tegoroczne mistrzostwa świata PDC w darcie, które odbędą się w londyńskim Alexandra Palace od 11 grudnia do 3 stycznia. Turniej z rekordową liczbą 128 uczestników i pulą nagród 5 milionów funtów to najdłuższe mistrzostwa świata w historii tej dyscypliny.